فرماندار شهرستان سلماس گفت: برای رسیدن به قله‌های پیشرفت در كشور باید تلاش زیادی انجام دهیم.

مرتضی نظری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: خصوصیات دولت‌های نهم و دهم در خدمت به مردم و ولایت‌پذیری به شهیدان رجایی و باهنر بسیار نزدیك است.

وی هفته دولت را ویترین تلاش‌های صادقانه دولت در عمران و آبادانی كشور عنوان كرد و یادآور شد: هفته دولت بهترین فرصت برای تشریح و تبیین اقدامات مهم عمرانی، اقتصادی و فرهنگی و ورزشی دولت خدمتگزار است.

وی ادامه داد: همه مسئولان و كارگزاران دولت در آذربایجان غربی با تاكید مقام عالی استان با حضور در مزار شهدا، عهد و پیمان مجددی با شهداء انقلاب اسلامی بستند كه ادامه دهنده راه شهداء باشند.

نظری با اشاره به برگزاری اجلاس سران كشورهای غیرمتعهد در ایران و فشارهای گسترده استكبار به سران كشورها برای عدم حضور در تهران نیز گفت: با این حال بیش از 100 كشور اعلام كرده‌اند كه در این اجلاس حضور می یابند.

وی اظهار كرد: این مساله برجسته‌ ترین نشانه این واقعیت است كه منزوی شدن ملت ایران تنها یك شعار تبلیغاتی از سوی استكبار جهانی است.

فرماندار سلماس افزود: برگزاری این اجلاس در تهران و حضور سران جنبش غیرمتعهدها نشان می‌دهد كه انقلاب اسلامی مراحل تثبیت خود را پشت سر گذاشته و در حال گسترش و صدور آن به جهانیان است.

وی یادآور شد: حضور غیرمتعهدها نشان می‌دهد كه دوران اربابی و تحكم قدرت‌های بزرگ مانند آمریكا، اسرائیل غاصب و استكبار جهانی به پایان رسیده و كشورها دیگر به حرفهای آنها گوش نمی كنند.

نظری همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پیشرفت‌های سیاسی كشور اظهار كرد: واقع‌بینی این نیست كه تنها نقاط منفی را ببینیم بلكه این است كه قوت و ضعف كشور را در كنار هم بررسی كنیم و واقعیت‌های امروز به ما نشان می‌دهد كه ایران مطمئن‌ترین كشوری است كه غیر متعهدها به او امید بسته و معتقدند كه این كشور می‌تواند در برابر تمامیت خواهی استكبار بایستد.

وی اضافه كرد: شكل‌گیری این اجلاس در ایران و ریاست سه ساله كشورمان بر این اجلاس نقطه پایانی برای تلاش‌ های چند ساله استكبار برای منزوی كردن جمهوری اسلامی و جدا كردن كشورهای دیگر از ایران است.

وی با یادآوری اینكه در شرایط حساس كنونی استكبار جهانی روی اهداف و سیاست‌های نرم و بسیار خزنده سرمایه ‌گذاری كرده است گفت: ما با هوشیاری، بصیرت و ولایتمداری می‌توانیم همه این توطئه‌ها را شناسایی كرده و نسبت به دفع آنها اقدام كنیم.

نظری همچنین با اشاره به پروژه های افتتاحی در هفته دولت در سلماس گفت: در هفته دولت امسال 31 پروژه با اعتبار 9 میلیارد و 167 میلیون ریال در بخش‌های مختلف در این شهرستان به بهره‌برداری می‌ رسد.

وی با بیان اینكه این پروژه‌ها در بخش‌های عمران، خدمات، ‌تولیدی و رفاهی است افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل افتتاح پروژه‌های ورزشی در قالب فضای ورزشی روباز، بهسازی و آسفالت راه روستایی، آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر سلماس، افتتاح جایگاه سوخت خودروها و آب‌رسانی به روستاهای شهرستان است.

نظری از افتتاح دو فضای ورزشی در سلماس طی هفته دولت نیز خبر داد و یادآور شد: این دو فضای ورزشی در دو روستای شهرستان به منظور افزایش سرانه فضای ورزشی روستاها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند./س

برچسب ها: پیشرفت ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.