کارشناس سیاسی سوری گفت: آمریکا در ماههای اخیر دخالت های خود را در سوریه افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم ؛ سمیر ابوصالح در گفتگو با این شبکه از دمشق درباره تاکید دوباره دولت سوریه بر گفتگو به عنوان تنها راه برای پایان دادن به بحران در سوریه گفت:
در حال حاضر قدری جمیل معاون نخست وزیر سوریه در مسکو این مسئله را مطرح کرده است ولی بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیش از این خواهان گفتگوی بدون پیش شرط شده بود و چنین گفتگوهایی در سراسر سوریه برگزار شده بود. در این گفتگوها صدای معارضان شنیده شد. 

سوری ها به این گفتگوها به شدت نیاز دارند. این گفتگوها پس از تدوین قانون اساسی جدید سوریه و لغو ماده هشت قانون اساسی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. سوری ها بر این باورند چاره ای جز گفتگوی جدی و مسئولانه برای پایان دادن به خشونت ها و هرج و مرج در کشور ندارند.

وی درباره دخالت های آمریکا در سوریه افزود: ملت سوریه از دخالت های آمریکا و حمایت های این کشور از گروه های مسلح تروریست در سوریه تعجبی ندارد. امروز وزارت خارجه آمریکا از اوضاع کنونی در طرابلس شمال لبنان ابراز نگرانی کرده است این در حالی است که مقامات آمریکایی در ماه های گذشته بارها به این منطقه سفر کردند.

 واشنگتن به دنبال گشایش جبهه های نبرد جدید برای اعزام تروریست ها به اراضی سوریه است. این دخالت های جدی دولت آمریکا در سوریه و لبنان فقط برای استفاده از آن برای کارزار انتخاباتی در آمریکا نیست بلکه خوی امپریالیستی آمریکا راهبردهای این کشور را در منطقه مشخص می کند و در حال حاضر این کشور بر روی لبنان و سوریه متمرکز شده است.
برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار