منابع غذایی شاید در طولانی مدت پایان نیابد اما در آینده با پیشرفت بسیار زیاد علم و فناوری نوع غذاهایی که ما خواهیم خورد عوض می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، منابع غذایی شاید در طولانی مدت پایان نیابد اما در آینده با پیشرفت بسیار زیاد علم و فناوری نوع غذاهایی که ما خواهیم خورد  عوض می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

گوشت هایی برای سبزی خوارها


عده زیادی از افراد هستند که دوست دارند تا از غذاهای گیاهی به جای مصرف گوشت استفاده کنند. این درحالی است که برخی از ویتامین های مفید در داخل گوشت ها وجود دارد و باید آن ها را به بدن برسانیم. سویا یکی از موادی است که می تواند تا حدودی خواص گوشت را به بدن شما برساند در حالی که سبزی خوارها نیز از آن ها استفاده می کنند. در آینده اما گوشت هایی تولید خواهد شد که تمامی خواص گوشت ها را دارند و همچنین در کنار آن کاملا طبیعی و درمیان سبزی ها شناخته می شوند.

گوشت های آزمایشگاهی


همانطور که گفتیم به غیر از عده نه چندان زیادی که سبزی خوار هستند، باقی انسان ها از گوشت نیز استفاده می کنند. این امر باعث می شود که میزان بسیار زیادی گوشت سالانه مصرف شود و البته میزان گوشت شاید جواب گوی آیندگان نباشد. از همین رو دانشمندان به دنبال تولید گوشت های آزمایشگاهی هستند که نه تنها بتواند جای گوشت واقعی را پر کند بلکه میزان ویتامین ها درون آن نیز بسیار بالا باشد.

غذاهای ژنتیکی


علم ژنتیک از جمله علومی است که این روزها به سرعت در حال گسترش است و روز به روز مقاله های جدید در مورد پشیرفت های آن ارائه می شود. این روزها دانشمندان به دنبال تولید غذاهای ژنتیکی با خواص متفاوت هستند. مطمئنا غذاهای ژنتیکی، غذاهای آیندگان خواهد بود. دانشمندان به دنبال راهی هستند که بتواند بیماری های خاص را به کمک این نوع غذاها درمان کنند. برای مثال شما می توانید یک گوجه دستکاری شده را میل کنید و بدانید که این میوه می تواند با سرطان شما مبارزه کند.

نانوغذاها


همانطور که گفتیم غذاها به مرور حالت فناوری را به خودشان می گیرند و امکان آن وجود دارد که میزان بسیاری کوچک شوند و سریعا شما را سیر کنند. دانشمندان به دنبال آن هستند تا نانوغذاهایی را تولید کنند که بتوان به کمک آن ها در زمان بسیار صرفه جویی کرد. این غذاها همچنین از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند بیماری های خاص را در بدن شما درمان کنند./ ق پ
برچسب ها: خواندنی ، غذا ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
-
uioi
۱۲:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
عالی بود
United States of America
badrimadani
۱۶:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۱
این روزها دانشمندان به دنبال تولید غذاهای ژنتیکی با خواص متفاوت هستند. مطمئنا غذاهای ژنتیکی، غذاهای آیندگان خواهد بود.

دانشمندان به دنبال راهی هستند که بتواند بیماری های خاص را به کمک این نوع غذاها درمان کنند. برای مثال شما می توانید

یک گوجه دستکاری شده را میل کنید و بدانید که این میوه می تواند با سرطان شما مبارزه کند

آن روی سکه را هم بهتر بود می گفتید که میوه های دستکاری شده به هیچ وجه طعم و بو و مزه نوع طبیعی آنرا ندارد و در

واقع وقتی بالاجبار آنها را میل می فرمایید مثل این که میوه پلاستیکی میل میکنید و بعد از مدتی به کل میل و رغبتی به خوردنشان ندارید

به اضافه که یک گوجه دستکاری شده نه تنها ممکنه که سرطان را معالجه نکنه بلکه خود باعث بروز یک سری بیماریها

از جمله آلرژی بشه البته دانشمندان معمولا دوست ندا رند که شما از این مطالب آگاه بشید بخصو ص اگه هدف از این دستکاری

افزایش تولید و افزایش سود باشه .