معاون اداره فدرال انباشت و ذخيره سازي سلاح هاي شيميايي روسيه از انهدام کليه تسليحات شيميايي اين کشور براي عمل به تعهدات خود تا سال 2015 خبر داد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا از مسکو ، روسيه روز سه شنبه اعلام کرد اين کشور تا سي و يکم دسامبر سال 2015 تمام تسليحات شيمايي خود را نابود مي کند.
" ولاديمير مانديچ " معاون اداره فدرال انباشت و ذخيره سازي امن سلاح هاي شيميايي و نابودي اين سلاح ها در روسيه گفت: « تمام تسليحات شيميايي که ما در اختيار داريم در فاصله زماني بين سال هاي1963 تا 1987 توليد شده اند و دوره مجاز نگهداري آن ها به پايان رسيده است.»
مانديچ افزود دوره مجاز براي نگهداري امن تسليحات شيميايي روسيه اوايل ژانويه سال 2013 پايان مي يابد و مسکو آماده است به تعهداتش در خصوص نابودي اين تسليحات تا 31 دسامبر سال 2015 عمل کند.
وي اظهار داشت اکنون حدود 7300 مرکز انباشت تسليحات شيميايي در روسيه وجود دارد و امسال عمليات نابودي سه هزار مرکز عملي شده است.
اين مقام روس خاطرنشان کرد روسيه تا اواسط ماه اوت بيش از 26000 تن سلاح هاي شيميايي خود را که بيش از شصت و پنج درصد از ذخيره تسليحات شيميايي اين کشور را تشکيل مي دهد نابود کرده است.
مانديچ گفت فناوري روسيه در ميان کشورهاي جهان براي نابودي تسليحات شيميايي در دو مرحله بسيار پيشرفته ، ايمن و همسو با محيط زيست است.
 روسيه حدود 371 ميليارد روبل ( يازده ميليارد و نهصد ميليون دلار ) براي نابودي تسليحات شيميايي خود اختصاص داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار