نخستين اجلاس سران صادرات و تجارت خارجي با شعار عزم ملي ايرانيان براي صادرات از 11 تا 14 مهرماه در كيش برگزار مي شود.

اكبر مرادي تركماني دبير جشنواره و نمايشگاه محصولات توانمندي هاي صادراتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: حمايت از توليدكنندگان با توليد محصولات صادرات محور و نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نشان دهنده عزم ملي كشور در جهت رسيدن به قله هاي رفيع افتخار و سياست هاي اصلي نظام مقدس در توسعه تجارت خارجي كشور است.

وي تصريح كرد: با توجه به امر مهم و نياز به ايجاد فرهنگ و شاخص هاي تجارت خارجي و صادرات همچنين معرفي صادركنندگان به عنوان قهرمان ملي و ايجاد بستر حمايت از آنها در سنگر توليد و عرضه مناسب در بازارهاي جهاني مي تواند گامي موثر و هدفمند در راستاي تحقق اهداف صادرات كشور و بي نيازي از صادرات نفت باشد.

مرادي آسيب شناسي و بهينه سازي امور بين الملل صادركنندگان، بازرگانان و دستگاه هاي اجرايي حوزه تجارت خارجي و شبكه پشتيباني تجارت در راستاي ديپلماسي عمومي و تجارت خارجي، تشكيل دبيرخانه شوراي تبليغات، اطلاع رساني و بازاريابي تجارت خارجي كشور و گردهمايي پيش بيني چالش ها و فرصت هاي صادرات غير نفتي در سال هاي آينده، همايش بهره وري در حوزه توليدات صادراتي كشور و ارزيابي عملكرد صادرات غير نفتي با هدف كم كردن هزينه توليد و ايجاد توان رقابت با محصولات مشابه خارجي و ايجاد شاخص هاي استاندارد بهره وري(براساس سال توليد ملي، برنامه پنجم توسعه كشور و ارتقاي سهم بهره وري در رشد اقتصادي به يك سوم توليد ملي تا پايان برنامه) را از برنامه هاي اجرايي اين جشنواره و همايش ياد كرد.

دبير جشنواره اظهار داشت: ايجاد دبيرخانه دائمي، خانه تجارت خارجي و شوراي اطلاع رساني بازاريابي و تبليغات صادرات كشور كه مي تواند با استفاده از پتانسيل ها و تجربيات اعضا به تدوين استراتژي اطلاع رساني و تبليغاتي مناسب و ايجاد بانك اطلاعاتي كاربردي منجر خواهد بود.

لازم به ذكر است، نخستين نمايشگاه محصولات، خدمات و توانمندي هاي صادراتي كشور از 11 الي 14 مهرماه سال جاري در كيش برگزار مي شود.

علاقه مندان مي توانند براي حضور در اين اجلاس و نمايشگاه جهت كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه اينترنتي www.ieco.ir مراجعه نمايند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار