آتش سوزی در کالیفرنیا و آیداهو هزاران نفر از مردم را آواره کرد و همچنین هزاران هکتار از زمین‌های جنگلی اروپا در هفته‌های گذشته در آتش‌سوزی‌های گسترده نابوده شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  یونایتدپرس، بنا بر این گزارش، در حال حاضر مأموران آتش‌نشانی اروپا در تلاش هستند تا شعله های به شدت در حال گسترش حریق در کرواسی، اسپانیا، یونان و فرانسه را مهار کنند.

در پی آتش سوزی آمریکا هم در بیش از دو هزار نفر از ساکنان اینگونه مناطق مجبور به ترک منازل خود شدند.

"مری آلدریچ" سخنگوی اداره آتش نشانی اعلام کرد وقوع آتش سوزی در 12 هزار هکتار از اراضی شمالی آمریکا و تخریب هفت باب منزل مسکونی سبب شده مقامات دولتی وضعیت اضطراری در اینگونه مناطق اعلام کنند. همچنین سه هزار نفر از ساکنان تهاما درمعرض تهدید شعله های آتش قرار گرفته اند منازل خود را ترک کردند.

حجم شعله های آتش بگونه ای است که یک هزار نفر از نیروهای آتش نشانی در حال کنترل و مهار شعله های آن هستند.

این درحالی است که هنوز علت اصلی آتش سوزی در دوازده هزار هکتار از اراضی شمالی این کشور که از شنبه آغاز شده هنوز مشخص نیست.

دست اندرکاران اداره آتش نشانی کالیفرنیا با توجه به شدت و وسعت آتش سوزی در اینگونه مناطق گفتند:« هشتادو هشت هزار و پانصد هکتار از اراضی کالیفرنیا و آیداهو در شعله های آتش می سوزند در حالیکه ماموران آتش نشانی تاکنون تنها توانسته اند پنج درصد از آتش سوزی را مهار کنند.

همچنین دست اندرکاران اداره آتش نشانی پیش بینی می کنند در صورت نیاز برخی دیگراز ساکنان مناطق همجوار باید منازل خود را ترک کنند.

افزون برآن، ماموران آتش نشانی مستقر در منطقه هالستید در شمال غربی استنلی تا کنون موفق شدند از 92 هزار هکتار از اراضی این منطقه که در شعله های آتش می سوزد تنها سه درصد شعله های آتش را مهار کنند.
برچسب ها: آتش ، آمریکا ، آواره ، کالیفرنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار