دولت لیبی خود را برای محاکمه سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور آماده می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البشیر،براساس توافق دولت لیبی با شبه نظامیانی که سیف الاسلام را دستگیر کرده اند قرار است فرزند قذافی ماه آینده در شهر زنتان محاکمه شود.
سیف الاسلام متهم است در انتفاضه مردمی سال گذشته هودارانش را به کشتار انقلابیون تشویق می کرده است در نتیجه اثبات این اتهام می تواند صدور حکم اعدام با چوبه دار را برای او به همراه داشته باشد.
تلاش های گذشته دولت لیبی برای محاکمه سیف الاسلام به دلیل اصرار حکومت برای برگزاری جلسات دادگاه در طرابلس نتیجه ای نداد، شبه نظامیانی که سیف الاسلام قذافی را در بازداشت خود دارند معتقدند تحویل این متهم به طرابلس ممکن است سبب شود راه برای فرارش از کشور هموار شود.
بر اساس این گزارش، با نزدیک شدن زمان محاکمه سیف الاسلام، (طاها ناصر برا) یکی از مسئولان دفتر دادستانی کل لیبی گفت:‌ از صحت محتوای دلایلی که در دست داریم مطمئنیم، این دلایل می تواند جهان را غافلگیر کند.
وی افزود:‌« مسئولان امروز لیبی هنوز نگران آن هستند که هواداران رژیم سابق که با میلیاردها دلار پول به کشورهایی چون مصر و الجزایر گریختند به عملیات تروریستی علیه لیبی مبادرت کنند».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار