نویسنده و کارشناس انگلیسی درباره خطراتی که منطقه را به سبب موضعگیری های برخی کشورهای عربی علیه سوریه و ایران تهدید می کند هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریة سوریه ؛  کارشناسان و ناظران پیوسته درباره عواقب دخالت توجیه ناپذیر و غیرقانونی در امور سوریه هشدار می دهند. 

پاتریک سیل کارشناس برجسته انگلیسی و آگاه به اوضاع خاورمیانه درباره خطراتی که در اینده کشورهای منطقه و ملت های آنها را تهدید می کند هشدار می دهد.

وی با اشاره به جنگی که برخی از کشورها علیه سوریه به راه انداخته اند می گوید بسیاری از کشورهای عربی نمی دانند که به نفع بازهای آمریکا و اسرائیل عمل می کنند که در صدد بازسازی ساختار منطقه برای واداشتن آنها به تبعیت از خود هستند. 

پاتریک سیل می افزاید اسرائیل با جدیت می کوشد محور مقاومت را که شامل ایران، سوریه و حزب الله می شود از بین ببرد اما اعراب باید بدانند که از بین رفتن این محور به معنای تنها ماندن فلسطینیان در برابر سرنوشت اسف بار خود و فشارها و حملات احتمالی آمریکا و اسرائیل علیه کشورهای حوزه خلیج فارس در آینده است. 

سیل معتقد است جنگ در سوریه هر قدر هم فاجعه بار باشد توطئه ای است که در راستای منازعه ای بزرگتر انجام می شود که هدف از آن تضعیف سوریه و قطع ارتباطات و فلج کردن متحدان آن است. سیل با تاکید بر این مسئله می افزاید عربستان و متحدان این کشور در حوزه خلیج فارس باید با ایران برای ایجاد منظومه امنیتی جدید در منطقه بدون هرگونه دخالت خارجی تلاش کنند نه این که در نابود کردن ایران و سوریه در کنار آمریکا و اسرائیل قرار بگیرند. 

نویسنده انگلیسی به این نتیجه می رسد که اگر عربستان و متحدان این کشور در حوزه خلیج فارس با ایران همکاری کنند می توانند از خطر وقوع جنگ در منطقه جلوگیری کنند. 

به گفته سیل اعراب باید بدانند جنگ منطقه ای در اسرائیل آنها را از استقلال شکننده ای که تا امروز برای خود دست و پا کرده اند محروم می کند. 
برچسب ها: انگلیس ، عربی ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار