"جمعیت علمای عراق" که نماینده علمای سنی این کشور است، در بیانیه ای تأکید کرد: تصمیم های اتخاذ شده در اجلاس مکه ناامید کننده بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، بی‌توجهی به موضوع ملت بحرین و محکوم نکردن جنایت‌های گروه‌های مسلح در سوریه در بیانیه پایانی اجلاس مکه، اعتراض علمای سنی عراق را برانگیخت.
 
این جمعیت با انتقاد از نوع توجه این اجلاس به موضوع سوریه و چشم پوشی از سرکوب‌ها، نقض آزادی‌ها و تروریسم دولتی در بحرین و عربستان، رویکرد این اجلاس را برخلاف اصول سازمان همکاری اسلامی دانست.
 
در این بیانیه آمده است: تصمیم برای تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی، چیزی از واقعیت‌های فعلی را تغییر نمی‌دهد و فقط موجب تشدید مشکلات ملت مسلمان سوریه می‌شود.
 
جمعیت علمای عراق با اشاره به سکوت اجلاس مکه در خصوص جنایات گروه‌های مسلح در سوریه، خاطرنشان کرد: گذشتن از موضوع سوریه به این صورت، سئوال‌های بسیاری را در خصوص مسائل پنهانی و دلیل اشاره نکردن به جنایت‌ها و اقدامات گروه‌های مسلح مطرح می کند؛ زیرا نظام سوریه تنها مسئول حوادث سوریه نیست.
 
این جمعیت همچنین با اشاره به اقدام برخی کشورها در برافروختن آتش فتنه‌های طایفه ای و مذهبی، خواستار گفت و گوی صادقانه و واقعی بین مذاهب شد و تأکید کرد که این گفت و گوها نباید بخشی از تصویر غیرواقعی ارایه شده از سوی عربستان باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار