نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: جهان مسیر تحولی بزرگ را طی می‌کند اما نه مسیر تحولی به نفع استکبار که تحولی به سمت اسلام‌خواهی و انسانیت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان با اهمیت مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان، افزود: باید در همه سخنرانی‌ها، خطبه‌های نماز سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص تغییر هندسه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی جهان به سود اسلام و مسلمین را تحليل كنيم.
وی با تاکید براین‌که همه باید از این تحول مهم که در عرصه جهان در حال وقوع است، مطلع شوند و آن را به خوبی و درستی درک کنند، ادامه داد: در این میان نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان، اساتید و دانشجویان وظیفه سنگین‌تری را در تبیین و تشریح اهمیت موضوع برعهده دارند و باید جامعه را به درستی هدایت کنند.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز، گفت: راهپیمایی روز قدس حلقه‌ای استوار از زنجیر محکم مقاومت و ایستادگی در برابر نظام استکبار جهانی و نماد وحدت امت اسلام و پیوند ملت‌های مسلمان جهان و از آثار باقی‌مانده امام راحل(ره) و خدمات جاوید آن بزرگوار است.
وی در خصوص علل برپایی راهپیمایی روز قدس گفت: استقرار رژیم جعلی اسرايیل(رژيم صهيونيستي) بر پایه نژادپرستی بود، برتری یک گروه از انسان‌ها بر مجموعه انسان‌های دیگر، بدون توجه به ارزش‌های والای انسانی و این پایه و زمینه یک فساد بزرگ است که نه عقل آن را می‌پذیرد نه شرع امضا می‌کند.
امام‌جمعه شیراز با تصریح بر این‌که هیچ کس در جهان شکل‌گیری یک نظام و حکومت در نقطه‌ای از جهان برپایه نژادپرستی را نمی‌پذیرد، گفت: حکومت جعلی اسرايیل(رژيم صهيونيستي) مصداق بارز حکومت کفر بر بخشی از مسلمانان جهان است، جمعی از مسلمانان در سرزمین فلسطین.
وی با بیان اینکه رژیم اسرايیل(رژيم صهيونيستي) از ابتدا به دنبال توسعه بخشیدن به حکومت خود چه در بعد جغرافیای مکانی چه بعد سلطه بر سایر کشورها و مناطق بوده و هست، تصریح کرد: در گذشته اسرايیل(رژيم صهيونيستي) به بخشی از خواسته‌های خود رسیده بود، همین رژیم عامل ایجاد و گسترش موج ترور در جهان و در فلسطین بوده و هست، هزینه‌های سنگینی به مردم جهان خصوصاً مسلمانان تحمیل کرد و عامل عقب‌افتادگی منطقه شده است.
امام‌جمعه شیراز گفت: مجموعه این عوامل رژیم اسرايیل(رژيم صهيونيستي) را به عنوان یک رژیم فاسد به مردم جهان معرفی کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مساله فلسطین یک موضوع اسلامی است که در صدر مسایل مردم مسلمان جهان قرار دارد و تنها مختص یک بخش نیست، گفت: تجارب گذشته تاکنون نشان داده که راه حل مشکل فلسطین، مذاکره و مصالحه با دشمن نیست، این راهکارها پاسخ نمی‌دهد و به جای آن‌که به نفع ما باشد، ابتکار را از مسلمانان گرفته است.
وی تصریح کرد: راه حل نجات مسلمانان، بازگرداندن آوارگان و رهایی قدس شریف، مقاومت در برابر دشمن و استکبار است.
نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این‌که پایان مردادماه به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، گفت: این روز به واسطه سالروز حمله به «مسجدالاقصی» به نام روز جهانی مسجد نام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: خوب است در این روز در نقاطی که فاقد مسجد است، گامی براي ایجاد مسجد برداشته شود و خیرین اقدام کنند، خصوصاً شهرک‌های مسکونی که هنوز مسجد ندارد.
آیت‌الله ایمانی همچنین بروز زلزله در آذربایجان‌شرقی را یادآور شد و لزوم همراهی همه مردم در کمک به آسیب‌دیدگان را تذکر داد.
امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه، با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران اسلامی، گفت: برگزاری این اجلاس در ایران نشان‌دهنده اقتدار ایران، امنیت این کشور و جایگاه آن در عرصه جهان است.
وی با بیان این‌که دشمنان در داخل و خارج ایران تلاش می‌کنند این رویداد را بی‌اهمیت جلوه دهند و با جوسازی و سم‌پاشی، تاثیرات مثبت آن برای نظام جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهند، تصریح کرد: این اجلاس در راستای منافع ملی و رشد و بالندگی کشور است و مردم باید در برابر تبلیغات مسموم دشمنان هوشیار باشند و توجه داشته باشند که سران کشورهای غیرمتعهد پس از سازمان ملل بزرگترین و پرجمعیت‌ترین سازمان جهان به شمار می‌رود. /س


برچسب ها: نماز ، جمعه ، جهان ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.