معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی مازندران گفت: 5.2 هزار تن عسل امسال در مازندران تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، حسین نگهدار اظهار داشت: مازندران با شرایط اقلیمی مناسب و وجود انواع باغات به ویژه مرکبات، جنگلها و مراتع ییلاقی از تنوع چشمگیری از نظر انواع گلها در فصول مختلف سال برخوردار است.

وی افزود: بدلیل تنوع گونه های گیاهی عمدتاً سه نوع عسل در استان تولید که عسل بهاره، عسل تابستانه و عسل ییلاقی توسط زنبورداران منطقه با کیفیت عالی برداشت می‌شود.

نگهدار افزود: مکان پرورش و نگهداری کلنی زنبورعسل، بویژه شدت و میزان گل دهی و شهد گل در هر منطقه تاثیر مستقیم در تعداد و میزان برداشت عسل در سال خواهد داشت.

مبارزه با آفت در اراضی زراعی میاندرودسید شبر موسوی، مدیر جهادکشاورزی میاندرود، از اجرای عملیات مبارزه بیولوژیک بر علیه آفت هلیوتیس (کرم قوزه) برای اولین بار در مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خبر داد.

وی افزود: برای نخستین بار عملیات اجرای مباره بیولوژیک بر علیه آفت هلیوتیس در مزارع گوجه فرنگی این شهرستان در سطح 50 هکتار از اراضی روستای برگه اجرا شد.

موسوی گفت: برای اجرای این طرح، 14 میلیارد ریال اعتبار جهت تولیدعوامل بیولوژیک زنبور تریکوگراما به میزان 200 گرم و زنبور براکون به تعداد 50 هزار عدد تخصیص داده شده است./س


 

برچسب ها: تولید ، سالانه ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.