216 نماينده مجلس در بيانيه‌اي كه از سوي فراكسيون ورزش مجلس ارائه شد، از دستاوردهاي قهرمانان ورزشي در المپيك2012 لندن قدرداني كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در بيانيه نمايندگان مجلس آمده است:


بسم‌الله الرحمن الرحيم

نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خون بهاي شهيدان تاريخ اسلام و انقلاب اسلامي است كه امروز به ما سپرده شده است و تكيه‌ي رهبر فقيد انقلاب و مقام معظم رهبري بر افتخار‌آفريني اين عزيزان و اميد مردم بزرگ اين سرزمين در نقش آفريني جوانان غيور انقلاب و فرهيخته و پرتلاش ايران عزيز در عرصه‌هاي سرنوشت ساز است.

حضور پرشور در صحنه‌هاي انقلاب 8 سال دفاع مقدس و درخشش جوانان اين مرز و بوم در ميادين علمي و ورزشي در طول 33 سال دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي، پيام‌آور آينده روشن و اميد بخش به بالندگي نظام برآمده از اسلام ناب محمدي (ص) در اين سرزمين است و امروز در پايان المپيكي ديگر كه شعارش اتحاد بين‌المللي و دوستي است و به مناسبت دستاوردهاي شايان تقدير جوانان قهرمان و پهلوان ايران در اين آوردگاه مهم جهاني بر خود فرض مي‌دانيم از تلاشهاي ارزنده و زحمات طاقت فرساي جوانان عزيز و ورزشكاران و مربيان سخت كوش آنها و نيز برنامه ريزي وزارت ورزش، كميته‌ي ملي المپيك،‌ فدراسيونهاي ورزشي و مديران ورزشي بخصوص ايثار خانواده‌هاي قهرمان و دعاهاي مردم روزه دار ايران اسلامي تقدي رو تشكر نماييم كه"من لم يشكر المخلوق ، لم يشكر الخالق"‌.

مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك اين پيروزي‌ها به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران و ملت شريف ايران حمايت خود را از ورزش‌هايي كه ريشه در تاريخ و فرهنگ ايران عزيز دارد و نسبتا كم هزينه و مدال آور و اخلاق محور مي‌باشند اعلام داشته و نكاتي را از مسئولان امر انتظار دارد.

1-با برنامه ريزي صحيح و عملي زمينه‌ي رشد و توسعه‌ي زير ساخت‌هاي ورزشي و تداوم قهرماني جوانان را فراهم آورند.

2- با آمايش مناسب از ورزش كشور زمينه رشد ورزش همگاني و قهرماني را براي نقاط مختلف كشور به خصوص نقاط مستعد و محروم فراهم آورند.

3- همت خود را مصروف كنترل و محدود كردن ورزش‌هاي پرهزينه و ممانعت از هزينه‌هاي بي‌رويه‌ ي در اين رشته‌ها نمايد.

4- جهت حل مشكل اشتغال، تحصيل و معيشت و رسيدگي به قهرمانان مدال آور كه تلاش كرده‌اند، برآمده ودلايل ناكامي برخي ورزشكاران و داشته‌هاي ورزشي را واقع بينانه و علمي بررسي و در جهت رفع موانع برآيند.

5- آخرين اقدام راهبرد ورزش كشور را با تكيه بر منابع علمي و نيروهاي تخصصي مجرب تضمين و آن را چراغ راه آينده‌ي ورزشي ك شور قرار دهند تا با مصرف هزينه‌ي كمتر نتيجه‌ي مطلوب‌تري به بار آيد تا موجب شكوفايي استعدادهاي موجود در اقصي‌نقاط كشور و افتخار آفريني آنها در عرصه‌هاي بين‌المللي و ملي گردد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مجلس ، بیانیه ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار