مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این استان از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل مریم، تولید پیاز و پیازچه گل مریم رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
، حلیم کوتی اظهار داشت: کشت پیاز و پیازچه گل مریم از اوایل خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و برداشت آن اواسط آبان تا اسفند ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 95 درصد سطح زیر کشت و تولید گل مریم در شهرستان دزفول است، گفت: شهرستان‌های، دزفول، اندیمشک و شوش از مناطق عمده تولید گل مریم به شمار می‌روند.

کوتی اظهار داشت: در سال گذشته گل مریم با سطح زیر کشت 125/2 هکتار شامل 41 هکتار کشت در فضای آزاد و 84/2 هکتار کشت در گلخانه‌های با پوشش پلاستیک در رتبه دوم گل‌های شاخه بریده استان قرار داشت و 85 نفر تولیدکننده گل مریم 24 میلیون و 200 هزار شاخه گل تولید کردند.

وی با بیان اینکه کاشت گل مریم در فضای آزاد و در گلخانه و به صورت کرتی صورت می‌گیرد به مشکلات عمده گلکاران اشاره نمود و اظهار داشت: هزینه‌های سرمایه‌گذاری بالا به ویژه احداث گلخانه، هزینه‌های کارگری بالا، نبود نهاده‌های مورد نیاز در زمان مناسب، فقدان سیستم حمل و نقل مناسب و طولانی شدن راه‌اندازی پایانه گل و گیاه استان از جمله مشکلات عمده گلکاران است./س
برچسب ها: خوزستان ، مریم ، اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.