مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي گزارشي با عنوان «آشنايي اجمالي با سياستگذاري در حوزة هنر؛ سينما، هنرهاي نمايشي، موسيقي و هنرهاي تجسمي» منتشر کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران دفتر مطالعات فرهنگي اين مرکز با بيان اين مطلب که مقدمه هر نوع سياستگذاري، قانونگذاري و برنامه ريزي در هر حوزه‌اي، شناخت اقدامات و وضعيت جاري در آن حوزه است، افزود: براي سياستگذاري، قانونگذاري و برنامه‌ريزي در حوزه هنر نيز بايد حتي‌المقدور نسبت به اين حوزه و روندها و فرآيندهاي موثر بر آن آشنا بود.

گزارش مرکز پژوهش ها نيز به جهت فراهم‌شدن چنين مقدمه‌اي در حوزه هنر، تدوين شده است؛ به اين منظور ابتدا شاخه‌هاي مختلف هنري که در روندهاي سياستي مورد شناسايي و برنامه‌ريزي قرار گرفته اند، معرفي شده‌اند، بعد از آن، مجموعه سازمان‌ها و نهادهاي حاکميتي و در ضمن نهادهاي غيردولتي و بين‌المللي در حوزه هنر مورد شناسايي و توصيف قرار گرفته‌اند، سپس اشاره کوتاهي به مجموعه اعتبارات هزينه شده در حوزه هنر شده است.

در ادامه گزارش نمايي آماري از وضعيت هنر ارائه شده و در نهايت به عمده‌ترين چالش‌هايي که در اين حوزه به نظر مي‌رسيده پرداخته شده است.

در پايان اين گزارش همچنين به برخي از مهمترين چالش‌هاي حوزه هنر از نظر وابستگي به دولت، استمرار بحران مشروعيت هنر، ضعف تئاتر در جذب مخاطب، تمرکزگرايي هنري درشهر تهران و شهرهاي بزرگ و عدم توجه به فرهنگ و هويت ايراني – اسلامي و غلبه مضامين بيگانه و غربي و... اشاره شده است.

 انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار