رشته هاي ورزشي تيمي به دليل آنكه مدال طلاي آن براي تيم ها از اهميت بالاي برخوردار است هواداران خاصي دارد.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران،  با پايان رقابت هاي المپيك 2012  لندن و شناخته شدن قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي نگاه اجمالي به قهرمانان ورزش هاي تيمي خواهيم انداخت تا مشخص شود كه چه كشوري در بازي هاي تيمي بهترين عملكرد  را داشته است.
بنابر اين گزارش: مدال طلاي رشته هاي تيمي هم چون فوتبال ، واليبال، بسكتبال، هندبال ، هاكي واترپلو هواداران  خاص خودش را دارد چون اين رقابت ها از ابتدا تا پايان المپيك ادامه دارد و بيشترين زمان را براي برگزاري صرف مي كند و تماشاگران رشته هاي ورزش تيمي تمام بليت هاي بازي ها را خريداري مي كنند تا از نزديك شاهد تيم محبوب خود باشند و از اولين تا آخرين بازي عملكرد تيم خود را ببينند.
 در اين گزارش از رشته ورزشي فوتبال شروع مي كنيم كه مدال طلاي اين رشته براي تيم  ملي فوتبال برزيل ارزش زيادي داشت ولي برزيلي ها نتوانستند به اين مدال ارزشمند برسند و با تمام بازيكنان خوب خودشان به طلاي المپيك 2012 لندن دست نيافتند .
فوتبال:
مدال طلاي فوتبال به تيم ملي فوتبال مكزيك رسيد مكزيك در ديدار فينال با نتيجه دو بر يك برزيل مدعي را شكست داد.
 در فوتبال زنان نيز در ديدار فينال، آمريكا با نتيجه دو بر يك ژاپن قهرمان جهان را مغلوب كرد و بدين ترتيب دو مدال طلاي فوتبال به مكزيك و آمريكا رسيد.
واليبال:
در واليبال مردان و زنان برزيل دو طلاي المپيك 2012 لندن را بدست آورد و تيم ملي واليبال مردان و زنان برزيل با نتيجه سه بر دو روسيه و سه بر يك آمريكا در ديدار پاياني مغلوب كرد .
بسكتبال:
 در بسكتبال حرف اول دنيا را آمريكا مي زند و اين كشور توانست در بخش مردان و زنان دو مدال طلا را از آن خود كند تيم بسكتبال مردان آمريكا ، 107 بر 100 اسپانيا را مغلوب كرد و بسكتبال زنان نيز با نتيجه 86 بر50  بر تيم فرانسه پيروز شد.
هندبال:
 در بخش هندبال مردان فرانسه 22 بر21 سوئد را شكست داد و تيم هندبال زنان نروژ 26 بر23 تيم هندبال زنان مونته نگرو را مغلوب كرد و بدين ترتيب دو مدال طلاي  هندبال به فرانسه و نروژ رسيد.
 واترپلو:
 تيم ملي واترپلوي مردان كرواسي 8 بر 6 بر تيم ايتاليا پيروز شد و در بخش زنان آمريكا 8 بر 8 اسپانيا را برد تا دو مدال طلا به كرواسي و آمريكا برسد.
 هاكي:
 مردان هاكي باز آلمان، در ديدار فينال،  هلند را با نتيجه دو بر يك شكست دادند و در بخش هاكي زنان هلند دو بر صفر بر آرژانتين غلبه كرد و مدال هاي طلا در هاكي به آلمان  وهلند رسيد.
 در پايان گزارش لازم به ذكر است:  از 12 مدال طلاي رقابت هاي تيمي 4 مدال طلاي بسكتبال زنان و مردان، فوتبال زنان و واترپلوي زنان به كاروان ورزشي آمريكا رسيد دو مدال طلاي واليبال مردان و زنان را برزيل گرفت يك مدال طلاي  فوتبال مردان از آن مكزيك شد، يك مدال طلاي  هندبال مردان به فرانسه رسيد يك مدال طلاي هندبال زنان را نروژ كسب كرد، طلاي هاكي مردان را آلمان و طلاي هاكي زنان را هلندي ها گرفتند و بالاخره طلاي واترپلوي مردان از آن كرواسي شد تا آمريكا به غير از ورزش هاي انفرادي قدرت خود را در ورزش هاي تيمي نشان دهد و جالب است كه بدانيد چين در المپيك لندن در ورزش هاي تيمي نتوانست به مدال ارزشمندي دست پيدا كند/ق
گزارش : از ابوطالب جديدي
برچسب ها: رشته های ، ورزشی ، تیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار