استاندار تهران گفت: با کمک منابع بانکي و نهادهاي کشاورزي تلاش خواهيم کرد تا دو سال آينده به مرز خودکفايي در توليد گوشت قرمز در استان برسيم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، مرتضي تمدن استاندار تهران در حاشيه هشتمين جلسه طرح توسعه کشاورزي در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تصويب طرح 1000 هکتاري براي فعاليت‌هاي باغداري در شهرستان پاکدشت، گفت: مديريت اين طرح را تعاوني مستقل از تحصيل کردگان بيکار رشته‌هاي کشاورزي بر عهده خواهد گرفت.

وي ادامه داد: علاوه بر طرح مذکور دو طرح ديگر در شهرهاي دماوند و فيروزکوه نيز داريم که بعد از ماه مبارک رمضان و با حضور مسئولين عملا شروع خواهد شد.

تمدن با بيان اينکه ظرفيت افزايشي محصولات کشاورزي، اشتغال و توليد در استان به مدل مناسب و قابل قبولي نزديک مي شود، اظهار داشت: اگر تمام وقت و شرايطمان را بر روي توليد در بخش کشاورزي متمرکز کنيم شاهد وجود ناهنجاري‌ها در بازار مصرف نخواهيم بود.

استاندار تهران تلاش اين استان را در جهت خودکفايي در توليد گوشت قرمز را از ديگر مباحث مطرح شده در جلسه طرح توليد کشاورزي برشمرد و تصريح کرد: متاسفانه بالاي 50 درصد از بخش عمده گوشت قرمز در استان تهران از بيرون به استان وارد مي‌شود و اين به گونه‌اي است که اگر بازارهاي بيروني دچار نوسان شود شاهد يک وضع ناهنجار در ميزان توليد گوشت قرمز در تهران خواهيم بود.

تمدن با اشاره به تصويب دو طرح بلند مدت و کوتاه مدت براي رسيدن به خودکفايي استان تهران در توليد گوشت قرمز، گفت: با کمک منابع  بانکي و نهادهاي کشاورزي تلاش خواهيم کرد تا دو سال آينده به مرز خودکفايي در توليد گوشت قرمز در استان برسيم.

وي با ابراز اميدواري از اينکه تجربه تلخ  کمبود مرغ را در تامين گوشت قرمز نخواهيم داشت.

تمدن افزود: پيرامون وضعيت آب در استان تهران حدود 7 ميليارد متر مکعب نزولات جوي داريم که و در حدود 5 ميليارد متر مکعب هم مصرف شهروندان تهران است.

استاندار تهران خاطر نشان کرد:‌ به طور کلي 60 درصد آب مورد نياز استان در تهران تامين مي‌شود و تلاش خواهيم کرد که 40 درصد را كه هم اکنون از طريق انتقال از بيرون استان تامين مي‌شود را نيز جبران کنيم لذا مشكل کمبود آب نخواهيم داشت.

انتاهي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار