رئیس جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش 46هزار تن به تولید گوشت استان خبر داد و گفت: با احتساب این رقم، ظرفیت تولید گوشت مرغ و قرمز در خوزستان از 172 هزار تن فرا‌تر می‌رود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، کیخسرو چنگلوایی میزان تولید گوشت مرغ در استان را در حال حاضر 62 هزار تن در سال اعلام کرد و اظهار داشت: خوزستان از این نظر در جایگاه دهم کشوری قرار دارد.

به گفته وی خوزستان با تولید 64 هزار و 580 تن گوشت قرمز در سال، در رتبه هفتم کشوری جای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: 56 درصد طرح‌هایی که ستاد اجرایی توسعه کشاورزی استان تصویب کرد مربوط به حوزه دام و طیور است.

چنگلوایی ادامه داد: از 425 میلیارد تومان مصوب برای طرح‌های توسعه کشاورزی بیش از 273 میلیارد تومان آن به حوزه دام و طیور و سرمایه گذاری در این زمینه اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها 34 هزار تن به ظرفیت تولید گوشت مرغ، حداقل 12 هزار تن به تولید گوشت قرمز (معادل 20 درصد ظرفیت کنونی) افزوده خواهد شد.

عضو شورای کشاورزی استان درباره میزان تولید تخم مرغ گفت: سالانه 7 هزار و 250 تن تخم مرغ د رخوزستان تولید می‌شود و در این زمینه با رتبه 21کشوری کمبود بسیاری در خوزستان وجود دارد البته با اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی 5 هزار و200 تن به این میزان افزوده می‌شود.

چنگلوایی آمار واحدهای دامی خوزستان را یک میلیون ومعادل 4 و هشت دهم کل کشور عنوان کرد و با اشاره به استعدادهای طبیعی این استان به خصوص در پرورش گاومیش افزود: 140 هزار راس گاومیش در استان در دو بخش سنتی و صنعتی مدیریت می‌شود که تاکنون در طرح‌های توسعه کشاورزی درخواست شده از سوی متقاضیان افزایش 7هزار رأس با تسهیلات 17 میلیارد تومان و اشتغالزایی 444 نفر به تصویب کارگروه استانی رسیده است./س

برچسب ها: افزایش ، گوشت ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.