وزير كشور از مرحله جديد اسكان موقت و تامين آذوقه آسيب‌ديدگان زلزله خبر داد و گفت: ويراني‌هاي اين زلزله به صورت مستحكم و مقاوم بازسازي مي‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزير كشور دقايقي قبل در حاشيه بازديد از مناطق زلزله‌زده هريس گفت: مكان‌هاي ويران‌شده به صورت مقاوم و مستحكم بنا مي‌شوند.

وي در ادامه با بيان اينكه بهترين نقش امدادي را در دقايق اوليه وقوع حادثه مردم انجام داده‌اند، افزود: تيم‌هاي امدادي نيز به همراه اعضاي ستاد بحران با اشراف كامل به موضوع در منطقه حضور دارند.

نجار ادامه داد: با استفاده از همكاري تنگاتنگ ارگان‌ها و نهادها سعي مي‌شود كمبودهاي موجود در منطقه به سرعت برطرف و امدادرساني به آسيب‌ديدگان تسريع شود.

وي وجود فواصل زياد بين مناطق آسيب‌ديده را عمده مشكل در بحث امداد رساني دانست و تصريح كرد: با وجود اين مشكل امدادرساني با سرعت در حال انجام است.

گفتني است وزير كشور در بدو ورود به هريس يكي از مناطق آسيب‌ديده از زلزله 6.2 ريشتري آذربايجان شرقي به طور مستقيم با آسيب‌ديدگان و مردم روستاي باجاباج و چوباندار اين شهرستان كه 100 درصد تخريب شده‌اند ديدار و در جريان مشكلات آنان قرار گرفت.

وزير كشور هم‌اكنون براي شركت در جلسه ستاد بحران استان آذربايجان شرقي كه در شهرستان هريس تشكيل مي‌شود، عازم مركز شهرستان شده است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار