بحريني‌ها ديروز با شعار جمعه آزادي وطن در تعدادي از مناطق بحرين تظاهرات کردند و سرنگوني رژيم آل خليفه را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، اين در حالي است که سازمان عفو بين الملل از حکومت بحرين خواسته است 13 فرد بازداشت شده را به علت شرکت در اعتراضات، فورا آزاد کند.
سعيد حسن گزارشگر العالم در گزارشي گفت :  انقلاب بحرين در  آستانه جشن استقلال اين کشور به راه خود براي تضمين حق ملت در تعيين سرنوشتش و دستيابي به آزادي و کرامت و عدالت ادامه مي‌دهد.
ائتلاف چهاردهم فوريه بحرين و ساير تشکلهاي انقلابي و مردمي در اين کشور با شعار آزادي وطن به تظاهرات در سراسر بحرين دعوت کرده بودند.
اين در حالي است که راهپيمايي‌هاي  تکبير  در روزهاي اخير به فضاي ماه مبارک رمضان در بحرين حال و هواي ديگري داده است و بحريني‌ها از معنويت و روحيه جهادي اين ماه الهام گرفته‌اند .
بامداد ديروز جمعه چند راهپيمايي و تظاهرات در ستره ، جد حفص ، سهله و سنابس با شعارهاي  ما پايداري مي کنيم، ما مبارزه مي کنيم  برگزار شد.
اين راهپيمايي‌ها در آستانه جشن استقلال بر پا شد که قرار است دوشنبه آينده برگزار شود.
آيت الله شيخ عيسي قاسم از علماي بحريني گفت: حکومت بحرين همين که مخالفان بحريني به گشودن پرونده بحرين در يکي از سازمانهاي حقوقي و سياسي نزديک مي شوند به دروغ از  گفتگو سخن مي گويد.
وي افزود: نهضت بحريني‌ها در کشور ادامه دارد و به هيچ يک از تحولات منطقه ربطي ندارد .
آيت الله شيخ عيسي گفت:« حرکت سياسي اصلاح طلبانه در بحرين به تحولات در کشورهاي عربي و انقلابهاي آنها ربطي ندارد. حرکت مردم در اينجا ادامه دارد و به پيروزي يا شکست اين طرف يا آن طرف نيز بستگي ندارد».
ائتلاف چهاردهم فوريه همچنين درخواست کرد براي شهيد حسين القلاف که هفته گذشته به دست نيروهاي سعودي در شرق عربستان به شهادت رسيد مراسم نمادين تشييع برگزار شود .
بحريني ها همچنان شعار  ملت خواستار سرنگوني حکومت سر مي‌دهند .
در پاسخ به سياست سرکوب که حکومت بحرين عليه مخالفان در پيش گرفته است، سازمان عفو بين  الملل از حکومت بحرين خواست سيزده مخالف را که به توطئه عليه کشور متهم شده‌اند فورا آزاد کند.
انتظار مي رود حکم تجديد نظر آنها سه‌شنبه اين هفته صادر شود .
سازمان عفو بين‌الملل اعلام کرد محکوم شدگان ،زندانيان سياسي اند و فقط به علت اعتراضات مسالمت آميز و بيان خواسته‌هايشان بازداشت شده‌اند .
برخي از اين سيزده نفر در دادگاه تأکيد کرده‌اند با آنها بدرفتاري شده است.
دست کم پنج نفر از بازداشت شدگان بر اثر شکنجه در زندانها کشته شدند.
با وجود آنکه سرکوبها ادامه دارد اما حضور مداوم ملت بحرين در صحنه و بيان ديدگاههايشان به شيوه‌هاي گوناگون بيانگر آن است که عقربه‌هاي ساعت در اين کشور به عقب باز نخواهد گشت.
برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، وطن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار