هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، به غنا سفر کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در مراسم خاکسپاری جان آتا میلز، رئیس جمهور سابق غنا که دو هفته پیش به طور ناگهانی درگذشت، شرکت کند.

هیلاری کلینتون در پایان سفر خود به نیجریه، به اکرا پایتخت غنا، وارد شد. وی در سفر دوره ای خود به قاره آفریقا از کشورهای سنگال، اوگاندا، سودان جنوبی، کنیا، مالاوی و آفریقای جنوبی نیز دیدن کرده است.

کلینتون همچنین قرار است سفر کوتاهی هم به بنین داشته باشد و در آنجا سفر دوره ای خود به آفریقا را پایان برساند.

مراسم ملی سوگواری درگذشت رئیس جمهور غنا روز چهارشنبه آغاز شد. منابع رسمی غنا اعلام کرده اند جان آتا میلز بیست و چهارم ژوییه در سن 68 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

قرار است جسد جان آتا میلز روز جمعه پس از برگزاری مراسمی باشکوه در اکرا در حضور دست کم شانزده تن از روسا و مسئولان بلند پایه کشورهای خارجی از جمله هیلاری کلینتون به خاک سپرده شود.
وزیر امور خارجه آمریکا در مدت اقامت در اکرا، با جان درامانی ماهاما معاون رئیس جمهور پیشین غنا که پس از درگذشت جان اتا میلز به عنوان رئیس جمهور موقت کشورش سوگند یاد کرده است، دیدار کند. درامانی ماهاما به احتمال زیاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده غنا است که ماه دسامبر برگزار خواهد شد.

باراک اوباما در سال 2009 برای سفر به قاره آفریقا، غنا را به عنوان اولین مقصد خود در این قاره انتخاب کرد. اوباما در این سفر غنا را پایگاه دموکراسی در غرب آفریقا توصیف کرد.
برچسب ها: کلینتون ، سفر ، غنا ، نیجریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار