شركت هاي بزرگ بورسي با در اختيار داشتن بيشترين ارزش سهام نقش مهمي را در تعادل اين بازار ايفا مي كنند.

مصطفي مردي كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اين مطلب كه آمار منتشر شده حاكي از افزايش عمده ارزش بازار سهام در اختيار شركت هاي بزرگ بورسي است گفت: تنها قسمت اندكي از ارزش بازار سرمايه در اختيار شركت هاي كوچك است كه تعداد آنها نيز زياد است.
وي در ادامه اظهار داشت: اين شركت هاي بزرگ بورس هستند كه با در دست داشتن سهم بالاي بازار نوسانات نقش مستقيمي در افزايش رشد شاخص كل دارند و در واقع موفقيت و سودرساني آنها است كه مي تواند بورس را سر پا نگه دارد.
مردي بانك ها و مخابرات را از جمله اين شركت هاي بزرگ معرفي كرد و بيان داشت: آينده بازار بورس در گرو همين شركت هاي بزرگ است كه با سياست هاي جديد دولت در راستاي رونق بازار سرمايه مي توان به ايجاد تعادل كامل در بورس كشور خوش بين بود.
مردي در پايان سرمايه گذاري در شركت هاي كوچك تر بورس را نيز ضروري دانست و افزود: اين مطلب كه بيشتر ارزش سهام در اختيار شركت هاي بزرگ است نبايد ما را از توجه به شركت هايي با ارزش كمتر غافل كند چرا كه هدف اصلي دولت رونق تمامي بخش هاي بازار بورس و گاهي اوقات نيز مشاهده شده سرمايه گذاري در شركت هاي كوچكتر با سودرساني بيشتري همراه بوده و سرمايه گذاران و مردم بايد ازاين موضوع آگاه باشند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار