سخنان روز پنجشنبه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا برای سرمایه گذاران امیدبخش نبود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری فرانس 24 ؛ این شبکه  در گزارشی درباره تحولات بازار مالی نیویورک اعلام کرد سخنان ماریو دراگی اطمینان خاطر لازم را به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش های مختلف اقتصادی ومالی نداد.

پیئر الکساندر خبرنگار بازار بورس این شبکه خبری در نیویورک در این باره اعلام کرد اظهارات روز پنجشنبه دراگی مایوس کننده بود . زیرا وی هفته گذشته اعلام کرده بود بانک مرکزی اروپا هر آنچه در توان داشته باشد برای نجات منطقه یورو از بحرانی که دچار آن شده است انجام خواهد داد .اما در سخنان روز پنجشنبه اش هیچ اشاره روشنی به اقداماتی که قرار است بانک مرکزی اروپا برای حل مشکل اروپا به اجرا گذارد نکرد و تنها به وعده و وعید بسنده کرد و این امر سرمایه گذاران را مایوس کرد.
به همین خاطر بود که در معاملات روز پنجشنبه بازار ارز،ارزش یورو درمقابل دلار کاهش یافت و ارزش شاخص سهام بورس نیویورک هم کاهش یافت.

وی افزود : علاوه بر تاثیرات اوضاع اقتصادی اروپا بر اقتصاد آمریکا، شاخص های اقتصادی این کشور نیز بیشتر مایوس کننده است . به طوری که شاخص سفارش به صنایع در ماه ژوئن پنجاه صدم درصد کاهش را نشان می دهد.این درحالی است که اقتصاددانان افزایش این شاخص را در این بخش پیش بینی کرده بودند.
برچسب ها: دراگی ، اروپا ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار