مردم آمريکا از افزايش قيمت بنزين که يکي از پيامدهاي مواضع آمريکا برضد ايران است به خشم آمده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ قيمت بنزين بار ديگر در داخل آمريکا به صورت قابل توجهي افزايش يافته است. قيمت بنزين در ماه گذشته در آمريکا به صورت متوسط پنج درصد يا هفده سنت در هر گالون افزايش يافت.

متوسط قيمت بنزين در آمريکا سه دلار و چهل و دو سنت در هر گالون است. البته در برخي از ايالتهاي آمريکا قيمت بنزين بيش از چهار دلار و هفتاد و نه سنت در هر گالون است. يک شهروند آمريکايي در اين خصوص گفت:« قيمت بنزين در آمريکا به صورت مسخره اي افزايش يافته است. بايد قيمتها کاهش پيدا کند تا مردم بتوانند زندگي کنند.»

آويري اش (Ash) سخنگوي اتحاديه خودروداران آمريکا معتقد است فضاي سياسي جهاني به اندازه قيمت گذاري نفت خام بر قيمت بنزين در آمريکا تاثيرگذار است.

اش در اين خصوص گفت:يکي از علل اصلي افزايش قيمت بنزين در آمريکا، بالارفتن قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني است. وقتي خبرهاي اقتصادي ضدو نقيضي در سطح اقتصاد جهاني منتشر مي شود، قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني افزايش مي يابد. تنشهاي ژئوپليتيک بويژه تنشهاي  مربوط به ايران و خاورميانه نيز در اين ميان نقش خودش را ايفا مي کند.

قيمت بنزين در آمريکا در هفت سال از ده سال گذشته ، کاهش داشته است. اما امسال پيش بيني مي شود قيمت بنزين در سطح قبلي باقي بماند يا اينکه افزايش يابد. ممکن است قيمت بنزين در ماه سپتامبر کاهش يابد اما بايد منتظر ماند و ديد که تا آن زمان قيمت نفت در بازارهاي جهاني چه وضعي پيدا خواهد کرد. افزايش قيمت بنزين در آمريکا بر وضع زندگي و کار ، صاحبان خودرو در آمريکاتاثير گذاشته است.

سخنگوي اتحاديه خودروداران آمريکا افزود:«بي ترديد افزايش قيمت بنزين در آمريکا بر وضع اعضاي اتحاديه خودروداران آمريکا و کل مردم کشور تاثير مي گذارد.»

وقتي قيمت بنزين در آمريکا افزايش پيدا مي کند، مردم آمريکا تغييراتي در برنامه هاي سفرهاي تابستاني خود ايجاد مي کند.

يک شهروند آمريکايي در اين باره گفت:«اين وضع، استيصال آور است. بالارفتن قيمت بنزين سبب مي شود برنامه هاي سفرهاي تابستاني ما به هم بخورد. در اين صورت، هزينه هاي سفر براي ما افزايش مي يابد.»

البته در اين ميان بايد به بحران مالي و اقتصادي منطقه يورو نيز بايد توجه داشت که مي تواند قيمت نفت در بازارهاي جهاني و به تبع آن قيمت بنزين را در آمريکا دستخوش تغيير کند.

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار