بهای هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات روز گذشته (جمعه 28 بهمن) بازار نیویورک با 93 سنت افزایش، به 103 دلار و 24 سنت رسید.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، امیدواری به بهبود وضعیت مالی یونان و اتحادیه اروپا و انتشار خبرهای خوش اقتصادی در آمریکا سبب شد بهای نفت دبلیو.تی.آی آمریکا به بالاترین حد بیش از 6 ماه گذشته برسد.

بهای نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک (دبلیو.تی.آی) برای تحویل در ماه مارس، با 93 سنت افزایش، به 103 دلار و 24 سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید.

در بازار آی.سی.یی لندن نیز بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس، با 53 سنت کاهش، در سطح 119 دلار و 58 سنت تثبیت شد.

در مجموع بهای نفت آمریکا در هفته گذشته، چهار دلار و 57 سنت بیشتر از بهای پایانی این کالا در هفته پیش از آن بود که بیشترین رشد هفتگی قیمت نفت در سال جاری میلادی محسوب می شود.

یونان یک گام دیگر به دریافت کمک های بین المللی برای نجات از بحران مالی نزدیک تر شده است و پیش بینی می شود وزیران دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در نشست آینده این هفته خود، توافق اعطای کمک به این کشور را امضا کنند.

افت بیکاری در آمریکا، رشد پویایی تجاری و شتاب غافلگیرکننده احداث مسکن در این کشور نیز از دیگر عوامل کمک کننده به رشد بهای نفت بودند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار