از شایع ‌ترین علل ناباروری در زنان، عوامل هورمونی است و با توجه به آمارهای موجود و مطالعات انجام شده بر روی زوج‌‌ها، علت ۶۰ درصد ناباروری ‌ها، زنانه و ۴۰ درصد نیز مردانه است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،دکتر عباس افلاطونیان، رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد با بیان اینکه مشکل ناباروری ۳۰ درصد از مراجعان به این مرکز درمان می‌شود، اظهار داشت: ۹۰درصد مراجعان به پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد را عمدتا بیماران غیر بومی تشکیل می‌دهند که از شهرهای مختلف ایران و نیز کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس، عراق، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و در برخی موارد نیز بیماران مقیم آمریکا و اروپا خدمات ارائه می‌دهد.

دکتر عباس افلاطونیان شایع‌ترین روش درمان ناباروری را روش IVF اعلام کرد و بیان داشت: در روش IVF ابتدا با بهره گیری از روشهای جراحی، تخمک‌های آماده باروری از بدن زن گرفته می‌شود و سپس با اسپرم‌های دارای قدرت باروری مرد، در لوله آزمایش تحت نظارت و شرایط کنترل شده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ادامه کار و برای انجام مراحل بعدی، تخمک‌های بارور شده را برای انجام تقسیمات سلولی در محیط کشت مناسب قرار می‌دهند و در ‌‌نهایت جنین را به بدن مادر منتقل می‌کنند./ح
برچسب ها: ناباروری ، زنان ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار