علي حيدر وزير ‌آشتي ملي سوريه، سه‌شنبه شب ضمن ضيافت افطاري که به مناسبت حضور هيات ايراني در سوريه برگزار شد، با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سوريه ؛ جليلي در اين ديدار ابتکار سوريه در تعيين وزير آشتي ملي را بسيار ارزشمند دانست و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره بر گفتگوي ملي و راه حل سوري براي مسئله سوريه اصرار داشته است.

وي افزود: ادعاي برخي کشورها درخصوص حمايت از دموکراسي در سوريه همزمان با صدور سلاح و تروريست به اين کشور، دروغي بيش نيست و دشمنان مقاومت مقاصد شوم خود را در سوريه تعقيب مي‌کنند.

وزير آشتي ملي سوريه نيز با بيان اينکه مناسبات جمهوري اسلامي ايران و سوريه معنوي، عميق و بي‌نظير است تصريح کرد: همه ملت سوريه اعم از شيعه، سني و مسيحي خواهان تعيين سرنوشت خود در چارچوب راهکارهاي دموکراتيک هستند و جريان امپرياليسم و صهيونيسم جهاني هرگز به اهداف خصمانه خود در سوريه نخواهد رسيد.
جليلي همچنين در نشستي مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران در سوريه پاسخ داد و با بدرقه رسمي مقامات سوري دمشق را به مقصد بغداد ترک کرد.
وي ديشب ساعت 11 به وقت محلي وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال فالح فياض مشاور عالي امنيت ملي عراق قرار گرفت.

ديدار با رئيس مجلس، نخست‌وزير، وزير امور خارجه و برخي ديگر از مقامات عراقي از برنامه‌هاي امروز هيئت ايراني در بغداد است.
برچسب ها: جلیلی ، سوریه ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار