يک کارشناس سياست خارجي گفت: ترکیه باید با کشورهاي همسایه رفتاری مسالمت‌آميز داشته باشد و بيش از اين خود را به بازي‌هاي شوم و پليد آمريکا و رژيم جعلي صهيونيستی آلوده نکند.

سيد هادي سید افقهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر غیر منتظره وزير خارجه ترکيه به کردستان عراق گفت: سفر داوود اوغلو به کرکوک، نقض کامل قوانین بين المللي، عرف ديپلماتيک، دخالت در امور داخلي عراق و تجاوز به تماميت ارضي اين کشور است.

وي افزود: اين سفر علاوه بر تجاوز به تماميت ارضي عراق و دخالت در امور داخلي اين کشور با هدفی شوم و توطئه‌اي بزرگ عليه کشور سوريه و با حمایت آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي صورت گرفته است.

سید افقهی تصريح کرد: از يک سو دولت ترکیه در پي ايجاد جبهه‌اي متحد از کردهاي سوريه، عراق و ترکيه عليه دولت سوريه بوده  تا ارتش و نظام اين کشور را متلاشي کند و از سوي ديگر نيز رئیس اقلیم کردستان عراق در تلاش است تا کردهاي سوريه را با خود همراه کرده و خط مقاومتي از کردها عليه دولت سوريه تشکيل دهد.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: کردهاي سوريه تا کنون نه تنها از اقدامات آنها استقبال نکرده‌اند بلکه حتي به دولت ترکیه هشدار داده‌اند که اگر به بهانه تعقيب عناصر مسلح پ.ک.ک وارد خاک سوريه شوند به شدت با آنها برخورد خواهند کرد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: سفرهاي مقامات ترکیه که در جهت تضعيف دولت سوريه انجام مي‌شود، محکوم بوده و دولت ترکیه باید با کشورهاي همسایه رفتاری مسالمت آميز داشته باشد و بيش از اين خود را به بازي‌هاي شوم و پليد آمريکا و رژيم جعلي صهيونيستی وارد نشود.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: ترکیه ، عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار