حزب خلق جمهوري ترکيه از رجب طيب اردوغان نخست وزيرخواست پارلمان را مطلع کند که چه اقدامي در رابطه با عکسي اتخاذ خواهد کرد که درآن باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در زمان گفتگو با وي يک چوب بيسبال در دست دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اينترنتي لنتا، کاخ سفید اخیرا تصویری را از گفت و گوی تلفنی "باراک اوباما" با "رجب طیب اردوغان" منتشر کرده است . در این عکس اوباما درحالی با اردوغان صحبت می کند که یک چوب بیسبال در دست دارد.
نمايندگان حزب خلق جمهوري ترکيه معتقدند اين عکس نشان مي دهد نخست وزير ترکيه ازچه کسي براي اداره کشور دستور مي گيرد. 

پس از موضع گیری شدید ترکها در خصوص این عکس، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که این مسأله به هدف اظهار روابط خوب و نزدیک دو طرف منتشر شده است.

معاون رئيس حزب هم به نوبه خود از اردوغان خواسته توضيح بدهد آيا اين عکس را ديده و قصد دارد به اهانت پنهاني که نسبت به ترکيه و مردم آن صورت گرفته پاسخ بدهد؟ 





گفتگوي تلفني اوباما و اردوغان روز دوشنبه سي ام ژوئيه انجام شده است. مسولان کاخ سفيد پس از آگاهي از واکنش برخي سياستمداران ترکيه اعلام کرده اند که تنها هدف انتشار تصوير اوباما تاکيد برهمکاريهاي تنگاتنگ رهبران آمريکا و ترکيه و جلب توجه به جديت گفتگوهاي آنها در خصوص وخامت اوضاع سوريه بوده است.  
براساس اين گزارش برخي رسانه هاي ترکيه با سرو صداي ايجاد شده پيرامون عکس اوباما با شوخي برخورد کرده اند. به عنوان نمونه يکي از روزنامه نگاران پيشنهاد کرده از اين پس اردوغان هنگام گفتگوي تلفني با اوباما بايد دمپايي،کمربند يا وردنه در دست بگيرد.
برچسب ها: ترکیه ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار