رئيس جمهور مقدونيه به کميسيون اروپا هشدار داد اگر به نام ، هويت و زبان مقدوني احترام نگذارد ، اين كشور از قبول گزارش آن کميسيون معذور است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛رييس جمهور مقدونيه ديروز در مراسم سالروز جمهوري اين کشور در اسکوپيه به کميسيون اروپا هشدار داد: چنانچه در گزارش پاييز امسال خود به نام، هويت و زبان مقدوني به صراحتً اشاره نکنند، اسکوپيه از پذيرش و قبول گزارش آن کميسيون معذور خواهد بود.

براساس اين گزارش ، جورجي ايوانوف از مسئولان اتحاديه اروپا به ويژه اعضاي کميسيون اروپا خواست هنگام خطاب قرار دادن کشور و ملت مقدونيه، به قوانين و حقوق بين الملل توجه کرده آن را محترم بشمارند.
رييس جمهور مقدونيه با اشاره به گفته هاي هاي هفته گذشته بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد در سفر به مقدونيه گفت: کشور و ملتش به هيچ وجه زير بار تحريم ها و شروط غير اصولي نخواهند رفت و براي رسيدن به اهدافي چون عضويت در اتحاديه اروپا و ناتو اصالت خود را فراموش نخواهند کرد.

کميسيون اروپا در گزارش هاي سه ساله اخير خود در خصوص ميزان پيشرفت هاي مقدونيه در روند همگرايي اروپايي از بکار بردن اسم مقدونيه و زبان مقدوني خودداري کردند که اين موضوع ، خشم اسکوپيه را برانگيخت.
گزارش جديد کميسوين اروپا در خصوص وضعيت مقدونيه پائيز امسال منتشر خواهد شد.
برچسب ها: مقدونیه ، اروپا ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار