روزه خود را با مايعات گرمی مانند آب، چای و يا شير به همراه چند عدد خرما باز كنيد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مهندس سارا حکيم، کارشناس ارشد تغذيه دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن بيان اين مطلب گفت: مصرف مواد غذايی آبکی مثل فرنی، سوپ، آش و حليم بدون روغن موجب حفظ تعادل آب و املاح فرد روزه دار می شود.

مهندس سارا حکيم افزود: بهتر است در هنگام افطار از مواد غذايی طبيعی شيرين نظير خرما، کشمش، عسل و انواع ميوه برای تنظيم قند خون استفاده شود و از مصرف شيرينی هايی که تنها حاوی انرژی بوده و فاقد مواد مغذی هستند پرهيز شود.

حکيم خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای پرحجم، چرب و سرخ کرده و تنقلات زياد در فاصله افطار تا سحر ضمن ايجاد ناراحتی های گوارشی ميل به خوردن غذا را نيز در وعده سحر کاهش می دهد.

اين کارشناس ارشد تغذيه در پايان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان مانند ديگر ايام سال مصرف حداقل هشت ليوان مايعات در طول شبانه روز ضروری است و بهتر است حدود سه ليوان مايعات هنگام سحرو پنج ليوان از افطار تا آخر شب نوشيده شود.

وي تصريح كرد: به جز يک تا دو ليوان آب خالص که لازم است به علت سرعت جذب بالا مصرف شود مابقی را می توان از منابعی چون شير، هندوانه، گوجه فرنگی، خيار، کاهو و ديگر ميوه ها و سبزيجات تأمين كرد./ح
برچسب ها: روزه ، مایعات گرم ، چای ، شیر ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار