با توجه به ظرفيت بالاي علمي ايران و شركت در عرصه هاي مختلف علمي فرزندان كشور مسئولين بايد از اين ظرفيت ها و توانايي ها حمايت كنند.

دكتر تولايي، رئيس بسيج علمي، پژوهشي و فناوري در اين خصوص به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: مردم ما بايد به ظرفيت علمي فرزندان سرزمين واقف شوند و در عرصه هاي مختلف كشور پا به ميدان بگذارند.

وي گفت: اينكه فرزندان اين سرزمين در عرصه هاي رقابتي و در المپيادها رتبه هاي زير 10 كسب مي كنند نشان دهنده استعداد بالاي خدادادي است.

رئيس بسيج علمي كشور خاطرنشان كرد: كشور ما با وجود اينكه يك درصد از جمعيت كل  جهان را تشكيل مي دهد ولي 4 درصد از ذخاير و منابع نفتي و معدني را در اختيار دارد كه اين يعني ظرفيت و استعداد بالقوه كه بايد در اختيار  جوانان مبتكر و خلاق اين سرزمين قرار گيرد تا  استعدادهايشان را بروز دهند و نكته مهم وظايف مسئولين و فرهنگ سازي افراد است كه اگر فرهنگ سازي ها اتفاق نيفتد با توجه به خام فروشي ها يك عمليات تحميلي به نام خام فروشي اتفاق مي افتد كه باعث از بين رفتن زمينه هاي بروز استعداد كار آفريني مي شود.

مديريت نامناسب باعث دلسردي مبتكرين مي شود

دكتر تولايي تصريح كرد: با توجه به اينكه جوانان توانسته اند در زمينه علمي رتبه 20  را در سال هاي 2010 تا 2012 كسب كنند و در عين حال كه تمام ظرفيت هاي علمي توانايي توليد علم، منابع اوليه توليد محصولات و توليد ارزش افزوده را در كشور داريم متاسفانه مديريت نادرست اين منابع مهم و عدم شناخت نيازها باعث شده نتوانيم مديريت درست داشته باشيم كه نتيجه اوليه آن دلسردي و از بين رفتن انگيزه جوانان در عين وجود ظرفيت هاي بالاي كشور است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار