فرماندار مشهد از ايجاد ۱۶۳ هزار و ۷۵۰ فرصت شغلي طي سال ۹۱ در خراسان رضوي خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که ميان استاندار و ادارات کل منعقد شده است سهم مشهد در ايجاد اشتغال استان، ۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسن موحدیان در جلسه کارگروه تخصصي اشتغال مشهد با اعلام اين خبر افزود: اشتغال از دغدغه هاي مسئولان است که بي توجهي به آن، ناهنجاري هاي اجتماعي را افزايش مي دهد.

موحدیان اظهار کرد: هدف از ايجاد اشتغال از سوي ادارات دولتي اين نيست که کارمند استخدام کنيد بلکه منظور همکاري شما مديران دستگاه هاي دولتي است که مي توانيد در ايجاد اشتغال موثر باشيد.

وي با اشاره به اين که طي سال جاري بايد براي ۷۱ هزار و ۵۰۵ نفر در مشهد شغل ايجاد شود گفت: مديران کل ادارات بايد سهميه ايجاد اشتغال را بين ادارات شهرستاني توزيع مي کردند اما متأسفانه با وجود اين که ۵ ماه از سال گذشته است هنوز اين کار انجام نشده است.

فرماندار مشهد توجه به شاخصه هاي بودجه، امکانات و توانمندي هاي ادارات را، از جمله عوامل تصميم گيري درباره سهميه ايجاد اشتغال ادارات برشمرد و تأکيد کرد: همه دستگاه هاي دولتي تابع سياست براي تحقق فرصت هاي شغلي تابع سياست هاي دولت هستند.

موحدیان در خصوص سهمیه ایجاد اشتغال به ادارات گفت: فرصتی به ادارات داده شده است تا اگر اعتراضی نسبت به سهمیه ایجاد شده دارند به آن رسيدگي شود.

وی تاکید کرد: اعتراض زماني از دستگاه ها پذيرفته مي شود که منطقي باشد و دستگاه دولتي ديگري، بتواند سهميه ايجاد اشتغال را پوشش دهد و هر گونه کاهش يا افزايش در سهميه دستگاه ها، بايد با اعلام مديران کل ادارات صورت گيرد.

در اين جلسه دبير کارگروه اشتغال مشهد نيز با ارائه گزارشي از ميزان تعهد اشتغال ادارات در سال ۹۰ گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار تعهد اشتغال به شهرستان مشهد اختصاص يافت که بين دستگاه هاي دولتي توزيع شد. بر اساس آخرين گزارش از سامانه رصد، ۲۶ دستگاه اجرايي عملکردي بيش از ۱۰۰ درصد و ۸ دستگاه عملکرد در حد صفر داشته اند و بقيه دستگاه هاي اجرايي نيز نتوانسته اند به تعهدشان عمل کنند.

اکرمي با اشاره به راه اندازي سامانه ثبت مشاغل خانگي از تيرماه سال ۹۰ گفت: در ابتدا براي مشاغل خانگي سهميه مشهد ۳۲ ميليارد و ۶۶۱ ميليون تومان يعني حدود ۲۰ درصد سهميه استان تعين شده بود.

وی در زمينه مجوز مشاغل خانگي گفت: ۴ دستگاه ميراث فرهنگي، جهاد کشاورزي، بازرگاني و فني و حرفه اي صادر کننده مجوز بودند که در حال حاضر صندوق مهر امام رضا(ع) و کميته امداد نيز به این دستگاه ها پيوستند.

دبير کارگروه اشتغال مشهد اعتبار پشتيبان مشهد را ۸۵۴ ميليون تومان عنوان کرد و گفت: از اين اعتبار ۱۷ طرح تصويب و براي اشتغال، ۳۶۰ نفر به بانک هاي عامل معرفي شدند که تا اين لحظه، پرداختي به اين افراد صفر بوده است.

اکرمي در مجموع تعهد اشتغال در استان در سال ۹۰ را محقق شده عنوان کرد و گفت: برخي دستگاه هاي اجرايي در مشهد عملکرد بيش از ۱۰۰ درصد داشته اند که عملکرد ضعيف ديگر دستگاه ها در شهرستان هاي استان را هم پوشاني کرده اند. در مجموع کل استان توانست کل سهميه اشتغال را محقق کند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.