مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در کشور به ویژه مناطق مرزی و محروم و حوزه بانوان از مهمترین برنامه های دولت یازدهم است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشته سلجوقی در جلسه شورای اداری تایباد اظهار کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و نقش موثری در توسعه فرهنگی و اقتصادی دارند از این رو پرداختن به امور زنان و خانواده می تواند از مهمترین برنامه های کشور باشد.

وی افزود: زنان می توانند برای کارآمد ساختن خانواده، تحکیم و ارتقای ساختار و کارکرد آن و همچنین کاهش آسیب ها و مشکلات جامعه نقش تاثیر گذاری ایفا کنند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه افزایش توانایی و مهارت آموزی در حوزه زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است ادامه داد: توجه به این امر در مناطق مرزی و محروم و با هدف ایجاد اشتغال پایدار و احیای هنرهای سنتی و قدیمی می تواند به اقتصاد روستائیان و معیشت خانواده آنان کمک کند.
سلجوقی خاطرنشان کرد: نقش محوری زن در مدیریت خانه، تربیت نسل آینده و به عنوان نیروی مولد جامعه باعث شده که دولت تدبیر و امید به آن توجه ویژه داشته باشد.

فرماندار تایباد نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال جاری 30 میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید تایباد اختصاص یافته است گفت: تاکنون در بخش مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کارفرمایی در مجموع 70 فقره تسهیلات و معادل 20 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

حسین شرافتی راد افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال بیش از 250 نفر از افراد جویای کار در دو حوزه زنان و مردان این شهرستان فراهم می شود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و محروم با اجرای طرح های پایدار و توانمند سازی روستائیان با ارائه آموزش های مهارتی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می باشد.

دبیر کمیسیون بانوان فرمانداری تایباد نیز گفت: ساماندهی و ایجاد بوستان بانوان در این شهرستان، ساماندهی ورزش بانوان، شناسایی و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد، فعال سازی حوزه رسیدگی به مطالبات زنان از مهمترین برنامه های اجرا شده طی چهار ماه گذشته در این شهرستان بوده است.

سمیه عزیزیان افزود: بی توجهی به ایجاد فرصت های شغلی برای زنان به معنای هدر دادن فرصت های در اختیار این قشر است.
هم اکنون 502 تعاونی در تایباد به ثبت رسیده است که از این تعداد 27 تعاونی با 260 عضو مربوط به حوزه بانوان می باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.