معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ‌از ابتدای سال جاری تاکنون، 10مرکز تحقیقاتی موفق به دریافت موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا تصویب شورای پژوهشی دانشگاه شده‌اند.

 .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محسن تفقدی با اعلام این خبر اظهار داشت: ‌بر این اساس، مراکز تحقیقاتی سلامت زنان، جراحی آندوسکوپیک، بیماری‌های ریوی و سل، پاتولوژی مولکولی سرطان، سامانه‌های نوین دارو‌رسانی و پیوند کلیه موفق به دریافت تأیید از معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده‌اند و مراکز تحقیقاتی ژنتیک، ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت سلامت و اعتیاد در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسیده‌اند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: ‌ایجاد مراکز تحقیقاتی و حضور اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و محققان، نقش مهمی در دستیابی به اهداف افق 1404 و رسیدن به جایگاه برتر منطقه خواهد داشت.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از تصویب نخستین پژوهشکده دانشگاه در شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و اظهار داشت: پژوهشکده علوم و فنون دارویی در قالب سه مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و علوم دارویی پس از تصویب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوبه شورای گسترش این وزارت را نیز دریافت کرد.

دکتر تفقدی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر پژوهشکده علوم دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در نوبت تصویب شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و به جز این، ایجاد دیگر پژوهشکده‌ها و دریافت مجوز از شورای گسترش در دستور کار قرار گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به اینکه به منظور گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و دستیابی به اهداف دانشگاه در راستای افق1404، ایجاد این 10پژوهشکده جدید در شورای دانشگاه به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: ‌وجود 40مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پتانسیل و ظرفیت مناسبی برای ایجاد پژوهشکده‌ها به شمار می‌رود /س

برچسب ها: ایجاد ، مرکز ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.