فراغت کلمه آشنايي است. براي ما فراغت و تابستان با هم عجين شده‌اند. به محض اين که تابستان شروع شود همه نهاد‌ها و سازمان‌ها به فکر طرح پر کردن اوقات فراغت مي‌افتند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  کلاس‌هاي جبراني و درسي، کلاس‌هاي کنکور و... چنگ مي‌اندازند به تابستان‌هاي دوست داشتني. به تابستان‌ها مي‌شود وراي يک فصل نگاه کرد. يک بازه زماني که فرصتي براي پرداختن به تعلقات خاطرمان است.
 
البته اگر بدانيم که واقعا علايق‌مان چيست. براي اين‌که بفهميد به چه چيزهايي علاقه داريد مي‌توانيد به توانايي‌ها و استعدادهاي‌تان دقت کنيد و بعد براي آن‌ها برنامه‌ريزي کنيد. اما آن‌چه در اين صفحه مي‌بينيد يک بسته پيشنهادي براي کساني است که نمي‌دانند براي تابستان‌شان چه کار بکنند.
 
براي اين که کارتان راحت‌تر شود از برخي مراکزي که کلاس‌هاي به درد بخوري داشته‌اند قيمت گرفته‌ايم، البته اين که به ما چند گفته‌اند و با شما چند حساب کنند ماجراي ديگري دارد!
 
هنرمند شويد!

آموزش نقاشي

اگر از آن دست آدم‌هايي هستيد که هميشه سرتان توي حساب و کتاب است و هميشه با منطق زندگي‌تان سرو کار داريد، اين تابستان را به خودتان فرجه دهيد! مي‌توانيد کمي به بُعد احساسي وجودتان هم نگاه کنيد. پيشنهاد ما نقاشي است.

10 جلسه 70 هزار تومان

آموزش عکاسي

يکي ديگر از هنرهايي که مي‌توانيد به راحتي در تابستان آن را ياد بگيريد، هنر عکاسي است. براي عکاسي بايد زاويه ديد خوب داشته باشيد و لحظه‌ها را شکار کنيد. از همين امکانات دم دست‌تان استفاده کنيد، همين گوشي همراه‌تان بهترين گزينه براي تمرين زاويه ديد است.

20 جلسه 100 تا 170 هزار تومان

آموزش هنرهاي تجسمي

به آن دسته از هنر گفته مي‌شود که در فضاي دو بعدي يا سه بعدي کار مي‌شود. هنرهاي دوبعدي مثل خوشنويسي، مينياتور، تذهيب و هنرهاي سه بعدي مثل: مجسمه سازي مي‌باشند.

کاريکاتور

10 جلسه 70 هزار تومان

مينياتور

10 جلسه 66 هزار تومان

ورزشکارتر شويد

آموزش دوچرخه سواري

دوچرخه سواري يک تمرين و ورزش هوازي است که به استقامت قلب و عروق کمک مي‌کند. اگر مي‌خواهيد چربي‌هاي اضافي‌تان را بسوزانيد و احساس شادابي و رهايي را تجربه کنيد، حتما دوچرخه سواري را امتحان کنيد. براي خانم‌هاي مشهدي بهترين مکان براي دوچرخه سواري پارک حجاب واقع در بلوار هدايت است.

3 جلسه 40 هزار تومان

آموزش کوه‌نوردي

شما مي‌توانيد با کوه‌پيمايي شروع کنيد تا بتوانيد به سطوح بالاتر آن در کوه‌نوردي برسيد. کوه‌نوردي يک ورزش آمادگي جسماني و استقامتي است. براي کوه‌نورد شدن لازم است سري به باشگاه‌هاي کوهنوردي يا هيئت کوهنوردي استان بزنيد. قله‌ها و کوه‌هاي پيشنهادي ما: قله شيرباد (نيشابور)، قله هزار مسجد (بجنورد)، قله ملکوه (تربت حيدريه)، قله چمن (زشک) و کوه‌هاي خلج (مشهد) مي‌باشد.

3 جلسه (2 جلسه تئوري + 1 جلسه عملي)

30 تا 45 هزار تومان

آموزش شنا

توي ساعات گرم روز شايد هيچ چيز بيشتر از يک دوش آب سرد يا شنا نچسبد. شنا براي استقامت بدني، دستگاه گردش خون و دستگاه تنفسي بسيار مفيد است. اگر تا به حال آموزش شنا نديده‌ايد اين سه ماه فرصت خوبي است.

12 جلسه 45 هزار تومان

در جست و جوي علم

آموزش نجوم

اگر آسمان را دوست داريد و دل‌تان مي‌خواهد پديده‌هاي رصدي و نجومي را بيشتر بشناسيد و از شگفتي‌هاي اعماق آسمان با خبر شويد، کلاس‌هاي نجوم را به شما پيشنهاد مي‌کنيم.

نجوم مقدماتي

14 جلسه (12 جلسه تئوري + 2 جلسه رصد)

30 هزار تومان

نجوم تکميلي

12 جلسه (11 جلسه تئوري + 1 جلسه رصد)

35 هزار تومان

آموزش روباتيک

در اين دوره‌ها از جزئيات قطعات الکترونيکي گرفته تا برنامه‌نويسي و اطلاعات پايه‌اي را که براي ساخت و سوار کردن قطعات روبات نياز داريد به شما آموزش مي‌دهند. البته از شهر خيالات خام بيرون بياييد و آرزوي ساخت يک روبات که در کارهاي شخصي کمک حال‌تان باشد را از سر بيرون کنيد. البته فعلا!

روباتيک مقدماتي

12 جلسه 40 تا 50 هزار تومان

آموزش نرم‌افزارها

کلي از کارهاي‌تان را بايد اينترنتي انجام بدهيد از کارهاي بانکي مختلف بگير تا تبادل اطلاعات و... دوره‌هاي آموزشي کامپيوتر به دو بخش مقدماتي ICDL و نرم‌افزارهاي پيشرفته تقسيم مي‌شوند. در دوره‌هاي مقدماتي کار با نرم‌افزارهاي ساده‌تر مثل Word ،Excel و Access و همچنين اصول کار با رايانه آموزش داده مي‌شود و در دوره‌هاي پيشرفته، نرم‌افزار مورد علاقه‌تان را انتخاب مي‌کنيد و در کلاس تمام فوت و فن‌هاي آن را مي‌آموزيد.

16 جلسه

مقدماتي 190 هزار تومان

پيشرفته 100 تا 300 هزار تومان

مهارت‌هاي کاربردي

آموزش رانندگي

نمي‌شود از مهارت‌هاي لازم دراين دوره و زمانه حرف زد و از رانندگي نگفت. اگر گواهي‌نامه‌تان را گرفته‌ايد که با شما کاري نداريم وگرنه اين تابستان فرصت خوبي است که سري به يک آموزشگاه رانندگي بزنيد و دوره‌هاي فني و آيين‌نامه و بعد هم تعليم رانندگي را ببينيد.

نجوم مقدماتي

20 جلسه (10 تئوري + 10 جلسه عملي)

130 تا 150 هزار تومان

آموزش مکانيکي

بعضي از مهارت‌هاي کاربردي مختص آقا پسرهاست. يعني يک جورهايي ناجور است اگر اين عاليجنابان نتوانند باد لاستيک تنظيم کنند و يک پنچري ساده بگيرند. تا حدودي سر در آوردن از خودرو و متعلقاتش گريز ناپذير است. براي کسب مهارت‌هاي اوليه لازم، مي‌توانيد به مکانيکي محله‌تان سر بزنيد. اولش ناچاريد فقط آموزش ببينيد و تمرين کنيد اما بعد شايد بتوانيد از مهارت‌تان در آمد هم کسب کنيد.

بستگي به استعداد شما دارد

هزينه‌اي ندارد چون شما شاگرد يک مغازه مکانيکي مي‌شويد.

آموزش آشپزي

دانشجو شده‌ايد و بايد سال‌هاي دور از خانه را تجربه کنيد، بايد اين حقيقت را بپذيريد که نمي‌شود هر روز تخم مرغ را در شمايل مختلف به معده بيچاره‌تان تحميل کنيد. آشپزي از آن مهارت‌ها‌يي است که دختر خانم‌ها از آموختنش، راه گريزي ندارند. کلاس‌هاي آشپزي مخلوطي از آموزش غذاهاي فرنگي و ايراني هستند. در هر دوره آشپزي 2 تا 3 غذا در کنار يک سالاد يا دسرآموزش داده مي‌شود.

5 جلسه 40 تا 50 هزار تومان

رابطه مستقيم فراغت و تفريح!

کافي‌شاپ برويد

تولد دوستان يا قراري براي ديدن يک دوست قديمي مي‌تواند بهانه‌هاي ساده‌اي باشد تا در يک کافي شاپ دور هم جمع بشويد و ديداري تازه کنيد. اين حال و هواي دوستانه و خاطره بازي و مرور اتفاقات خوب گذشته انرژي مضاعفي دارد که در کلمات نمي‌گنجد.

آبميوه 1500 تا 3 هزار تومان

بستني 4 تا 6 هزار تومان

قهوه 1500 تا 3 هزار تومان

موزه‌ها را بازديد کنيد

به هر شهري که سفر کنيد يکي از مکان‌هاي ديدني آن شهر مطمئنا موزه‌هايش است که زماني هم براي ديدن آن‌ها کنار مي‌گذاريد. موزه‌هاي شهر خودتان را چه قدر مي‌شناسيد؟ مجموعه آرامگاه فردوسي و موزه توس، موزه نادري، موزه آستان قدس مشهد، موزه علوم و تاريخ طبيعي مشهد (تالارهاي فيزيک، نجوم، زمين‌شناسي و زيست‌شناسي)، موزه بزرگ تاريخ طبيعي خراسان (جانورشناسي، گياه‌شناسي، ديرين‌شناسي و مردم شناسي)

سينما را فراموش نکنيد
 
سينما، ديگر تير آخر است. اگر در بين فيلم‌هايي که اين روزها روي پرده هستند به نظرتان فيلمي قابل اعتنا آمد حتما براي ديدنش در سينما، وقت بگذاريد. براي ديدن يک فيلم مي‌توانيد در روزهاي معمول 2000 تومان ناقابل پرداخت کنيد و البته در روزهاي 3شنبه در مشهد با تخفيف 50 درصد مي‌توانيد همان فيلم را 1000 توماني ببينيد.
 
منبع: خراسان

 

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: تابستان ، آموزش ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
من دلم مي خواهد خيلي جاها بروم ولي منتظرت مي مانم تا باهم برويم فقط اگر خانواده بخواهد جايي مثل پارك برود ومن مجبور شوم با آنها مي روم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
age vaghean adam barnamerizi kone o az tabestan estafade kone che khoobe
آخرین اخبار