چين با اعلام اينکه گفتگو و مذاکره تنها راه حل و فصل مناقشه اسرائيل و فلسطيني هاست، از سر گيري فوري مذاکرات را بين دو طرف خواستار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ وانگ مين معاون نماينده دائم چين در سازمان ملل در نشست علني شوراي امنيت سازمان ملل در باره خاورميانه گفت: مسئله اسرائيل و فلسطيني ها در بطن روند صلح خاورميانه است و گفتگو و مذاکره تنها راه حل و فصل اين مسئله است.

وي افزود : چين از راه حلي حمايت مي کند که از کانال  ديپلماتيک بگذرد و مطابق با قطعنامه هاي سازمان ملل، اصل زمين در برابر صلح، ابتکار صلح عربي و نقشه راه براي صلح در خاورميانه باشد .

اين ديپلمات چيني خاطر نشان کرد کشورش از همه تدابيري که بتواند به خروج مذاکرات صلح از بن بست کمک کند و در پيشبرد گفتگو بين دو طرف مؤثر باشد، استقبال و حمايت مي کند.
وانگ مين گفت: ما اميدواريم شاهد آن باشيم که هر دو طرف به گسترش اعتماد متقابل و ايجاد شرايط مناسب براي از سرگيري سريع ديدارها و مذاکرات ادامه دهند .

وي افزود : ما از اسرائيل مي خواهيم زندانيان فلسطيني را آزاد کند، شرايط زندگي و وضعيت بهداشتي آنان را بهبود ببخشد. ما همچنين از اسرائيل مي خواهيم از هر اقدامي که به افزايش تنش بين دو طرف منجر شود خودداري کند و تدابيري براي از ميان برداشتن موانع از سرگيري مذاکرات صلح اتخاذ کند .

براساس اين گزارش ،  در مورد آنچه که به وضعيت بشر دوستانه در سرزمين هاي فلسطيني از جمله نوار غزه مربوط مي شود، معاون نماينده دائم چين در سازمان ملل خاطر نشان کرد چين اميدوار است که اسرائيل تحريم غزه را به سرعت و به طور کامل بردارد و اجازه ارسال کمک پزشکي، غذايي و مصالح ساختماني را به نوار غزه به منظور بهبود وضعيت انساني در اين منطقه بدهد.
برچسب ها: چین ، خاورمیانه ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار