مديرعامل بانك ملت گفت: در نتيجه تجديد ارزيابي دارايي ها، 13 هزار ميليارد ريال در ماه هاي آينده و با برگزاري مجمع عمومي فوق العاده تا پايان مهلت قانوني به سرمايه بانك ملت افزوده خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، علي ديواندري در مجمع عمومي و ساليانه اين بانك اظهار داشت: سال 1390 سال خاصي براي نظام بانكي بود و بانك ملت تلاش كرد تا كارنامه قابل قبولي از خود برجاي بگذارد.

وي 89.8 درصد سهامداران بانك ملت را حقوقي و 10.2 درصد آنها را حقيقي خواند و گفت: هم اكنون سرمايه بانك 20 هزار ميليارد ريال است كه در قالب دو ميليارد سهم ميان سهامداران توزيع شده است.

مديرعامل بانك ملت به رشد 15.7 درصدي دارايي هاي اين بانك در سال گذشته اشاره كرد و افزود: حقوق صاحبان سهام بانك ملت نيز در سال گذشته 66.3 درصد افزايش يافته است.

ديواندري با تاكيد بر اين نكته كه كل درآمدهاي بانك ملت در سال 1390 رشد 9.7 درصدي داشته است، از رشد 13.9 درصدي سود پس از كسر ماليات اين بانك خبر داد.

به گفته ي وي، با در نظر گرفتن صورت هاي مالي تلفيقي، سود سهم پيش بيني شده بانك با 14.2 درصد افزايش از 353 ريال به 403 ريال رسيده است.

ديواندري گفت: سود خالص بانك ملت در سال 1390 معادل 13.9 درصد،EPS ( شاخص سود) بانك 14.2 درصد و به 270 ريال رسيده است.

وي با اشاره به رشد 52 درصد تعداد كارتخوان هاي فروشگاهي بانك ملت در سراسر كشور گفت: هم اكنون 65 درصد از تراكنش هاي بانك ملت از طريق شبكه مجازي و خارج از شعبه انجام مي شود.

ديواندري با بيان اين نكته كه تعداد واحدهاي ارزي بانك ملت در داخل كشور در پايان سال گذشته 35 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در اثر اين رشد، سپرده هاي سرمايه گذاري بلندمدت اين بانك در حوزه ارز 50 درصد افزايش يافته است.

وي از رشد 55 درصد تعداد كارت هاي الكترونيك صادره بانك ملت خبر داد و اضافه كرد: تعداد كارت ها از 20 ميليون فقره در سال 1389 به 31 ميليون فقره در سال 1390رسيده و شمار حساب هاي الكترونيك هم از 28 ميليون فقره به 35 ميليون فقره افزايش يافته است.

وي خاطرنشان كرد: مبلغ تراكنش هاي سامانه خريد اينترنتي بانك ملت از 14 هزار ميليارد ريال در سال 1389 به 71 هزار ميليارد ريال در سال 1390 و تعداد اين تراكنش ها نيز از 12 ميليون فقره به 19 ميليون فقره افزايش يافته است.

وي ارتقاي رتبه بانك ملت در ميان بانك هاي تجاري بزرگ در سرانه كاركنان در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع، رشد صدور ضمانتنامه ها، سرانه كاركنان در جذب سپرده هاي ريالي، سرانه شعب در جذب سپرده هاي ريالي و رتبه دوم در گشايش اعتبارات اسنادي و صدور ضمانتنامه ها را از جمله موفقيت هاي اين بانك در سال گذشته ذكر كرد.

ديواندري به شفاف سازي وضعيت مالياتي بانك ملت اشاره كرد و گفت: ماليات سال هاي 1385 ، 1386 و 1388 تسويه شده، ماليات سال 1387 تعيين تكليف ، در مورد ماليات سال 1389 نيز تفاهمات انجام شده و تخفيفات خوبي نيز از سازمان امور مالياتي اخذ شده است.

به گفته ي وي، مطالبات بانك از دولت تا سال 1389 به طور كامل و در قالب تسهيلات حساب ذخيره ارزي و سهام شركت هاي قابل واگذاري تسويه شده و مطالبات سال 1390 نيز درحال انجام است كه در مجموع رقمي بالغ بر 34 هزار ميليارد ريال را در برگرفته است.

مديرعامل بانك ملت، طراحي و راه اندازي بانكداري جامع، اجراي بانكداري شركتي، سرمايه گذاري در بخش ساختمان و مسكن، افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي ها و تاسيس صندوق هاي انرژي را از برنامه ها و راهبردهاي اين بانك عنوان كرد.

مجمع عمومي عادي ساليانه بانك ملت مربوط به سال مالي منتهي به 29 اسفند ماه سال 1390 با حضور بيش از 96 درصد سهامداران برگزار شد و تقسيم 270 ريال سود به ازاي هر سهم اين بانك به تصويب رسيد.

در اين مجمع كه به رياست 'محمدرضا ساروخاني' رييس هيات مديره بانك ملت برگزار شد، مقرر شد تا سود نقدي سهامداران داراي كمتر از يك ميليون سهم، عصر روز پنج شنبه 29 تيرماه 1391 به حساب اعلام شده از سوي آنان در اين بانك واريز شود./س
برچسب ها: سرمایه ، بانک ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار