نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: طرح پزشک خانواده برای استثمار پزشکان تدوین نشده است بلکه مزایایی در برابر خدمت برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عادل فتاحی درحاشیه همایش بزرگ طرح پزشک خانواده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پزشک خانواده ایراداتی دارد ولی این درست نیست که فقط روی نقاط ضعف و اشکالات آن انگشت بگذاریم و به سیاه‌نمایی طرح بپردازیم.

وی تصریح کرد: در این طرح برای قانونمند و عادلانه کردن مسائل حوزه سلامت اهتمام خواهد شد به طوری که تلاش شده است با اجرای آن جامعه هدف و پرسنل فعال در این زمینه به طیب خاطر و رضایت برسند و این طرح برای به اسارت گرفتن و آزار دادن پزشکان، پرستاران و ماماها تدوین نشده است زیرا این قشر جامعه حکیم و محرم اسرار مردم هستند.

فتاحی ادامه داد: ایرادهایی نظیر ساعت‌های کار طولانی، سرانه ناچیز و ... مطرح می‌شود ولی این مسائل مترادف با ناکارآمد بودن طرح بزرگ و ملی پزشک خانواده نباید قلمداد شود به طوری که جلسات مستمر و همایش‌های مختلف برای آسیب‌شناسی آن برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح منجر به تضییع حقوق پزشکان و سلب کردن مزایای ویژه این شغل نمی‌شود، بیان داشت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع یک طرح قدرتمند ملی است که در کشورمان در حال حاضر نظیر ندارد به طوری که در آن طرح تجمیع بیمه‌ها و ایجاد یک سازمان بیمه واحد را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیمه نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات از طرح تجمیع بیمه‌ها استثنا شده‌اند لذا مسئله فوق نیز بستگی به نظر و خواسته مقام معظم رهبری دارد لذا در صورت صلاحدید ایشان، این بیمه‌ها نیز در یکدیگر ادغام خواهند شد./س

برچسب ها: پزشکان ، ارومیه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.