رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از عزم جدی و همه جانبه ارکان مختلف این دانشگاه به منظور اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید شمس‌الدین حجازی در جمع اعضای ستاد اجرایی پزشک خانواده با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده، قانون برنامه پنجم توسعه کشور و مصوب مجلس شورای اسلامی است که باید در کشور اجرا شود افزود: در استان قم نیز برنامه‌ها برای اجرای موفق این قانون در مسیر افزایش خدمت به مردم تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به مزایای مختلف اجرای برنامه پزشک خانواده برای عموم مردم گفت: توسعه عدالت اجتماعی، اصلاح ساختار نظام سلامت، کم کردن هزینه‌های بهداشت و درمان و ارتقای سطح بهداشت خانواده‌ها از جمله اهداف اجرای طرح پزشک خانواده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در این طرح ابتدا خانواده‌ها برای درمان به پزشک خانواده خود که پزشکی عمومی است، مراجعه می‌کنند و تمام هزینه‌ها شامل ویزیت، دارو و تزریق به‌صورت رایگان خواهد بود.

حجازی اظهار داشت: در صورتی که پزشک عمومی بیمار را به پزشک متخصص ارجاع دهد، بیمار از 90 درصد تخفیف ویزیت و 70 درصد تخفیف دارو در مراجعه به پزشک متخصص برخوردار خواهد شد.

وی افزود: در صورت موافقت استاندار به عنوان رئیس ستاد راهبردی برنامه پزشک خانواده این طرح به صورت زمان‌بندی شده از شهریور ماه با اولویت مناطق شهری کمتر توسعه یافته آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه هیچ حرکتی نمی‌تواند در عزم این دانشگاه در راستای اجرای این طرح در استان خلل ایجاد کند تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نهاد اجرایی، موظف به اجرای این قانون است و اگر در این مسیر شکایات و اعتراضی وجود دارد باید از طریق نهاد‌های قانونگذار پیگیری شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح در استان قم ویژگی‌های خاص خود را دارد که با همکاری همه نهادهای مرتبط پس از اجرای مرحله نخست و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه پزشک خانواده به صورت مرحله‌ای ظرف مدت یک سال در تمام مناطق استان اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص برنامه پزشک خانواده از طریق رسانه‌های مختلف افزود: اجرای موفق پزشک خانواده نیازمند همدلی و همراهی دستگاه‌های مسئول، رسانه‌ها و مردم است./ج1

برچسب ها: خانواده ، توسعه ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.