قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران گفت: طرح پزشک خانواده با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان این هفته در مازندران آغاز می شود.

ناصحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گقت : اجرای طرح پزشک خانواده شهری در این استان از روز پنجم مرداد ماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود.
وی اجرای مرحله نهایی این طرح که معاینه نخست توسط پزشکان سطح یک یا پزشک عمومی است افزود : مازندران یکی از استانهای پیشرو در اجرای طرح پزشک خانواده شهری محسوب می شود.
وی اجرای سرشماری جمعیت شهری، ثبت داده ها در سامانه الکترونیکی سلامت، تجهیز مراکز مجری، بهسازی مراکز درمانی، ثبت نام پزشکان علاقمند در این طرح و انتخاب پزشکان سطح یک توسط خانوارها را از جمله مراحل انجام شده برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری برشمرد.
ناصحی گفت: در اجرای این طرح، مازندران به 126 منطقه تقسیم شد که در هر یک از این مناطق تیم پزشک خانواده در پایگاه ها و مراکز مستقر هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پرداخت سرانه به جای کارانه را یکی از مزایای طرح پزشک خانواده برشمرد و گفت: سرانه پرداختی پزشکان در این طرح از هزار و 750 تومان به دو هزار و 100 تومان افزایش یافته است./س

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.