عضو هیات علمی دانشگاه مفید قم تاكید كرد: باید انگیزه كار و تولید در كشور افزایش یافته و جلوی سودهای سهل الوصول ناسالم كه انگیزه كار در كشور را از بین می برد گرفته شود.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مجتبی باقری با بیان اینكه واردات زیاد و كنترل نشده به كشور منجر به تولید ملی منفی می شود افزود: حمایت از تولید در شرایط عادی و شرایط ویژه صورت می گیرد.
باقری گفت: در شرایط عادی توجه به مزیت نسبی بوده و كشورها هر آنچه را كه با هزینه كمتر و كیفیت بهتری تولید می كنند در اختیار كشورهای دیگر نیز قرار می دهند.
وی پشتوانه این نگرش را، ضد ارزش بودن اسراف و تبذیر در اسلام ذكر كرد و افزود: در این شرایط كشورها با هم یكی شده و منابع كمتر مصرف می شود.
باقری در تشریح شرایط ویژه نیز گفت: در شرایط ویژه كه كشور با تحریم مواجه است باید خود به دنبال تولید باشیم و مراقب باشیم كه دشمن به كشور ما لطمه نزند.
وی خواستار تعمق و تفكر كارشناسان حوزوی در مورد جایگاه تولید كنندگان و مصرف كنندگان شد و افزود: باید ببینیم برخی اقلام وارداتی كه با هزینه تولید و قیمت كمتر به دست مصرف كننده می رسد اما به تولید كننده داخلی لطمه می زند به نفع كشور است یا خیر./س
برچسب ها: قم ، افزایش ، کاروتولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.