آخرین نظرسنجي در آمريکا نشان از افت محبوبيت اوباما دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، محبوبیت باراک اوباما رو به کاهش است.
 
نتایج این نظرسنجی، که شبکه تلویزیونی سی بی اس و روزنامه نیویورک تایمز به طور مشترک انجام داده اند، 47 درصد از مردم امریکا تمایل خود را به انتخاب میت رامنی، و 46 درصد به باراک اوباما اعلام کرده اند.
 
نظرسنجی دیگری که دانشگاه کوینی پیاک انجام داده نشان می دهد میت رامنی در ویرجینیا، ایالتی که از تاثیرگذاری بالایی در انتخاب رئیس جمهوری جدید برخوردار است، محبوبیت بالایی دارد.
 
بر اساس نتایج این نظرسنجی، هر یک از دو نامزد نهایی انتخابات در ویرجینیا 44 درصد از آراء را به خود اختصاص خواهند داد.
 
تنها سه ماه و نیم دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و این در حالیست که بدبینی فزاینده مردم امریکا از وضع اقتصادی این کشور باعث کاهش محبوبیت رئیس جمهور کنونی شده است.
 
بی اعتمادی بیش از پیش امریکایی ها از مدیریت اقتصادی اوباما بیشترین دلیل افت محبوبیت اوست؛ چرا که بر اساس نظرسنجی اخیر، 55 درصد از مردم عملکرد رئیس جمهور خود را در حل بحران اقتصادی نمی پسندند. در نظرسنجی مشابهی که ماه آوریل گذشته صورت گرفت، میزان ناخرسندی از کارنامه اقتصادی اوباما چهل و هشت درصد بود.
 
آمار ضعیف اشتغال زایی در ماه های می و ژوئن نگاه منفی مردم امریکا را به ارمغان آورده است. نظرسنجی انجام شده نشان می دهد تنها 24 درصد از مردم امریکا دل به بهبود وضع اقتصادی کشورشان خوش کرده اند. این میزان در ماه آوریل، 33 درصد بوده است.
 
در حالی که باراک اوباما و میت رامنی، به ترتیب رئیس جمهوری کنونی امریکا و فرماندار پیشین ایالت ماساچوست به رقابت بی رحمانه خود برای به دست آوردن آراء مردم ادامه می دهند و در این راه دست به ایجاد موج تبلیغاتی منفی علیه یکدیگر می زنند، این وخامت اوضاع اقتصادی کشور است که به نظرات مردم جهت دهی می دهد. در حالی که پیش از این، میزان بالای محبوبیت اوباما یکی از نقاط قوت وی در رویارویی با رقبای انتخاباتی اش به شمار می آمد، اینک تنها 36 درصد از مردم نظر خوشایندی به رئیس جمهوری خود دارند. در ماه آوریل گذشته، 42 درصد از مردم امریکا از عملکرد اوباما رضایت داشتند.
برچسب ها: رامنی ، اوباما ، محبوبیت ، obama ، romney ، poll
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار