دبیر همایش نقش تشکلهای صنفی در تحقق شعار سال گفت: متاسفانه اکثر بانکهای کشور از پرداخت وام های معقول سرباز می زنند و ایران به مرحله ی خود تحریمی رسیده است و این امر باعث ایجاد رکود در صنایع شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، علی خادم  در همایش نقش تشکلهای کارگری در تحقق شعار سال، با تاکید بر نقش تشکلات کارگری در تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی، گفت: این همایش با هدف بررسی چالشها و فرصتهای قشر کارگری در اجرای منویات رهبری برگزار می شود.

وی با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری  تحت عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی گفت: چالش های حمایت از تولید ملی باید از محورهای دولت، برنامه ها و عملکرد آن، دیدگاه سرمایه گذاران، دیدگاه کارگری، دیدگاه بهره وری، کارآفرینی، نهاده های انرژی، تکنولوژی، نظام پولی و بانکی کشور، قوانین و مقررات، نظام ورود کالا به کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاه به جمعیت 40 درصدی کارگران کشور گفت: این جمعیت بار مسئولیتی مدیران اقتصادی را حساس تر می کند.

دبیر این همایش با بیان اینکه دشمن در توطئه های خود قشر کارگر و دانشجویان را مورد هدف قرار می دهد گفت: باید نقش نیروی انسانی در تحقق شعار سال آسیب شناسی شود، چرا که بدون آسیب شناسی، شناخت میسر نخواهد بود.

خادم با بیان اینکه صنعت ایران میراث دار صنعت مونتاي از رژیم طاغوت است گفت: هم اکنون بعد از گذشت 33 سال، شاهد آسیبهای جدی در این زمینه بودیم که بسیاری از آنها با همت مدیران به فرصت تبدیل شده است.

وی انتظار بهره وری بالا، در شرایطی که امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد را کاملا مردود دانست و افزود: دستمزدهای غیر عادلانه، کم رنگ شدن سه جانبه گرایی در تصمیات، غیر عملیاتی شدن بخشی از قانون کار، پایین بودن دستمزدها، عدم توازن هزینه ی واحدهای تولیدی، عدم پرداخت سهم بخش صنایع از محل هدفمندی یارانه ها به این مشکلات دامن می زند.

وی گفت: متاسافانه عدم پراخت سهم صنایع از محل هدفمندی یارنه ها بهانه هایی برای صاحبان صنایع شده است تا نسبت به تعدیل نیروی خود اقدام کنند.

 

وی با ابراز تاسف از روحیه ی حاکم بر نظام پولی و مالی کشور گفت: متاسفانه بانکها بجای تقویت روحیه ی تولید، روحیه ی کاسب کاری  روحیه ی دلال بازی را تقویت می کنند.

خادم ادامه داد: متاسفانه اکثر بانکهای کشور از پرداخت وام های معقول سرباز می زنند و ایران به مرحله ی خود تحریمی رسیده است و این امر باعث ایجاد رکود در صنایع شده است.

وی با انتقاد از قوانین دست و پا گیر کشور برای کارآفرینان و تولید کنندگان گفت: طبق آمار بانک جهانی ایران جزء کشورهایی است که سخت ترین قوانین را برای آغاز یک کسب و کار جدید اعمال می کند.

خادم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حرام بودن کالای خارجی گفت: متاسفانه مسئولین کار قابل توجهی در این خصوص انجام نمی دهند ولی اگر آسیب شناسی صورت گیرد، در تحقق شعار سال و عمل به منویت رهبری، نقشی برای تشکل های کارگری در نظر گرفته می شود.

وی با ابراز تاسف از روند بی رویه ی ورود کالا به کشور گفت: مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور نیازمند قاطعیت مسئولین در این امر است.

خادم قاچاق کالا را آفت تولید در کشور عنوان کرد و افزود: باید مسئولین با تشدید مبارزات خود با این معظل، منویات رهبری را تحقق بخشند.

وی با اشاره به عدم تحقق قانون کار شایسته که قرار بود تا پایان سال نخست برنامه ی چهارم توسعه از سوی دولت به مجلس ارائه شود گفت: حقوق ثابت، اشتغال مولد، دسترسی به منافع اقتصادی برای کارآفرینی از حوره های اصلی قانون کار شایسته است.

دبیر همایش تشکل های صنفی و نقش آنها در تحقق شعار سال در پایان یادآور شد: تشکلهای کارگری بواسطه ی عزمی که در تحقق منویات رهبری دارند، آماده ی جانفشانی هستند و این امر نیازمند تامین زیر ساختها توسط دولت است./س

برچسب ها: ایران ، خود ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.