فرماندار آمل با بیان این که یک سرمایه گذار دارای اهلیت برای ساماندهی زباله آمل شناسایی شد، گفت: در صورت اخذ مجوز از سوی وزارت کشور برای اجرای طرح با سرمایه گذار قرارداد منعقد خواهد شد.

ذات الله زارعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حل مشکل پسماند شهر آمل به همراه شهردار و تعدادی از مشاوران با سرمایه‌گذار جدید به جمع بندی های خوبی رسیدیم.

وی گفت: پسماند یکی از مشکل چند ساله مردم شهرستان آمل است که سالها مردم این خطه از مازندران با این معضل روبرو هستند.

زارعی با بیان این که سرمایه گذار جدید در اجرای طرح های ساماندهی پسماند دارای سابقه مناسبی در پایتخت و حتی برخی کشورهای اروپایی است، ادامه داد: در صورت اخذ موافقت وزارت کشور سرمایه گذار، طرح خود را اجرایی خواهد کرد.

فرماندار آمل اضافه کرد: زمین در اختیار این سرمایه گذار قرار خواهد گرفت و مابقی طرح توسط شهرداری و خود سرمایه گذار تکمیل خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این طرح هیچ بار مالی برای دولت نخواهد داشت و اجرای آن هم با رعایت مسائل کامل زیست محیطی انجام خواهد شد.

زباله های شهرستان آمل در منطقه ای به نام عمارت دپو می شود که همنشینی این کوه زباله با سد هراز که در حال ساخت است چالش های را ایجاد کرد.

عمارت منطقه ای در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل در مسیرجاده هراز است که تقریبا از چهار دهه پیش تاکنون میزبان زباله شهروندان آملی و چند شهر همجوار دیگر است.

این منطقه در زمینی به مساحت ۹ هکتار، روزانه میزبان بیش از ۲۵۰ تن زباله از شهرستان آمل است که به گفته بسیاری از مسئولین شهری و استانی و همچنین انجمن های حامی محیط زیست خارج از توان سایت است و چند سالی به مرحله اشباع رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار