معاون داروي سازمان غذا وداروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تغيير شماره مركز اطلاع رساني داروها و سموم از 09646 به 1490 خبر داد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر محمدرضا شانه ساز  ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: از اين پس افراد مي توانند سوالات دارويي خود را با اين شماره با كارشناسان مركز اطلاع رساني داروها و سموم مطرح كنند.
 
وي با اشاره به تغيير شماره 09646 به 1490 در كل كشور افزود: به تدريج مراكز اطلاع رساني داروها و سموم با شماره جديد 1490 فعاليت خود را در شهرستان‌ها نيز ادامه خواهند داد و افراد مي توانند پس از شنيدن پيغام ضبط شده، شماره 3 را انتخاب كنند تا به بخش اطلاع رساني داروها و سموم متصل شوند.
 
دكتر شانه ساز تصريح كرد: از اين پس افراد مي توانند سوالات دارويي  در خصوص داروهاي مصرفي بيمار، تداخل داروهاي مصرفي با داروهاي ديگر و يا غذا و نتايج آزمايشگاهي، نحوه مصرفي داروها بر دوران بارداري و شيردهي، عوارض جانبي داروها، مقدار و نحوه مصرف داروها، نحوه نگهداري داروها، نحوه اختلال داروها و محلول‌هاي تزريقي با هم و سازگاري آنها را با شماره‌ 1490 كه به طور شبانه‌روزي فعال است، مطرح كنند.
 
معاون داروي سازمان غذا و دارو ابراز داشت: ارائه اطلاعات لازم به همراهان فرد مسموم و يا همكاران گروه پزشكي درخصوص نحوه برخورد با يك فرد مسموم و انجام اقدامات اوليه پيش از رسيدن به مراكز درماني و در صورت لزوم معرفي پادزهر لازم به گروه درماني از ديگر وظايف مركز اطلاع رساني داروها و سموم است.
 
گفتني است: سامانه پاسخگويي سلامت 1490 داراي سه بخش شكايات اورژانس، فوريت هاي سلامت محيط و كار و اطلاع رساني داروها و سموم است كه سامانه شكايات اورژانس طي چند روز آينده فعال مي شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار