معاون مرکز بهداشت خراسان رضوي گفت: خراسان رضوي 99 درصد زايمان ايمن را به خود اختصاص داده است.

غلامحسین خدایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: روز جهاني جمعيت مصادف با 20 تا 27 تير ماه است که با عنوان هفته جمعيت و با شعار"دسترسي همگاني به سلامت باروري"نامگذاري شده است.

خدایی افزود: برداشت از باروري نبايد فقط دوران حاملگي تلقي شود بلکه تمام دوران زندگي زنان باروري است.

وي در ادامه ازدواج آگاهانه، زايمان ايمن، حاملگي خواسته و پزشک خانواده را چهار محور اصلي فعاليت سال جاري در حوزه بهداشت و سلامت جامعه برشمرد و تصريح کرد: خيمه سلامت جامعه مادران سالم هستند، بنابراين مجموعه تلاش ها براي افزايش سلامت زنان براي رشد ابعاد جامعه و نيز جلوگيري از خسارات جبران ناپذير است.

معاون مرکز بهداشت استان خراسان رضوي با ارائه آمارها در اين ارتباط گفت: افزايش خدمات در روستاها و حاشيه شهرها سبب افزايش اميد به زندگي در زنان از 50 سال در قبل از انقلاب به 72 سال در بعد از انقلاب شده است و در تلاشيم به ازاي هر 2500 نفر يک تيم سلامت شامل پزشک خانواده، ماما و مشاور اختصاص دهيم.

خدايي با استناد بر آمارهاي جهاني ادامه داد: روزانه 800 مرگ در دنيا روي مي دهد که به ازاي هر يک مرگ براي مردان 20 مرگ براي زنان رخ مي دهد و در اين ارتباط جامعه زنان بيشتر در معرض آسيب هاي ناشي از مرگ و مير قرار دارند. /س

برچسب ها: زایمان ، ایمن ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.