قائم مقام کمیته امداد گفت: جشن رمضان امسال به منظور کاهش هر چه بیشتر هزینه هادر مجتمع فرهنگی ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) واقع در سوهانک برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سيد محمدعلي هاشمي با اعلام اين خبر گفت: امسال جشن رمضان همچون سنوات گذشته با هدف احياي بهتر فرهنگ و سنتهاي حسنه اسلامي و ارائه توانمنديهاي خانواده‌هاي تحت حمايت کميته امداد امام خميني(ره) و آشنايي بيشتر مردم و مسئولين با فعاليت‌هاي اين نهاد در ماه مبارک رمضان با همکاري شبکه 5 سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و با حضور مسئولان، مديران دستگاه‌هاي مختلف و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در سالهاي گذشته يکي از مهمترين اهداف ما در برگزاري جشن رمضان مراجعه مردم به غرفه‌هاي طرح اکرام ايتام جهت شناسايي و حمايت ايتام در سراسر کشور بر اساس رغبت خودشان بوده است که بر اين اساس امسال حامي يابي الکترونيکي در فرآيند جذب حاميان و خيرين براي شناسايي و مورد حمايت قرار دادن ايتام مورد علاقه شان صورت گيرد.
هاشمی با اشاره به برگزاري محفل انس با حاميان سراسر کشور در زمان برگزاري جشن رمضان خبر داد و افزود: از حامياني که تعداد بيشتري از ايتام را حمايت مي‌کنند، دعوت مي‌شود تا با فرزندان خود نشستي را در محل جشن رمضان داشته باشند تا شناخت خيرين و حاميان و ارتباط ايتام با حاميان در يک محفل صميمي صورت گيرد.
قائم مقام کميته امداد امام خميني(ره) تصريح کرد:در حوزه مشارکتهاي مردمي با ايجاد فضاي مناسب براي خيرين و خيريه‌هايي که در مناطق محروم تعهداتي را در زمينه‌هاي مختلف بويژه ساختمان‌هاي مددجويي و تامين جهيزيه دختران تحت حمايت اين نهاد پذيرفته‌اند، فضايي فراهم شده است تا در آن فضا برنامه‌هاي خيريه اعلام شود.
وي  ادامه داد: در راستای ترویج سنت حسنه انفاق و نيکوکاري در ماه رمضان طرح‌هاي مختلفي ازجمله اطعام نيازمندان، طرح اکرام ايتام، طرح مفتاح الجنه(ديدار از خانواده‌هاي نيازمند)،آزادي زندانيان (جشن گلريزان)، طرح محسنين، طرح شفا، طرح مشکوۃ و بازارچه جشن رمضان (خودکفايي مددجويان ) در حاشيه اين جشن معنوي و ملي برگزار خواهد شد.
هاشمی اظهار داشت: بيش از 300 غرفه دربازارچه خيريه جشن رمضان در بخشهاي مختلف برپا است که بيش از 200 غرفه به توليدات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اين نهاد اختصاص داده شده است و در اين غرفه‌ها تمامي مددجويان تحت پوشش کميته امداد در سراسر کشوربه عرضه توليدات خود مي‌پردازند تا مردم با آثار توانمندي خانواده‌هاي تحت پوشش اين نهاد آشنا مي‌شوند.
وی درپایان خاطر نشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان علاقه‌مند جهت شرکت در جشن رمضان، شرکت واحد اتوبوسراني آمادگي دارد تا به انتقال اين افراد در مسير رفت و برگشت به جشن رمضان بپردازد. /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ن ج
۲۳:۴۸ ۱۸ تير ۱۳۹۳
ادرس جشن رمضان ?
Iran (Islamic Republic of)
منیره رضائی
۰۹:۵۱ ۰۸ تير ۱۳۹۳
سلام. من از بینندگان برنامه جشن رمضان در سالهای گذشته هستم. در چند سال اخیر مسابقه ای با محوریت کتاب رساله حقوق امام سجاد انجام شد که بنده شرکت نمودم و پس از چندی تماس گرفتند که برنده کمک هزینه کربلا شدی ولی تا کنون هیچ خبری ندادند
لطفا با من تماس بگیرید و هدیه ام را بدهید9196641536 تلفن تماس بنده است.