نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: قوانين بسيار خوبي در زمينه مقابله با بدحجابي تدوين شده است و در اين عرصه، به‌هيچ‌وجه خلا قانوني نداريم و تنها وظيفه ارگان‌ها اين است كه در چارچوب وظايف خود عمل كنند و از موازي‌كاري به‌شدت پرهيز كنند.

 

جواد كريمي قدوسي، در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار كرد: در عرصه اجتماعي، مردم براساس تكليف ديني، موظف هستند در مقابل بدحجابي، امر به معروف و نهي از منكر كنند و اين مسئله قطعا تاثيرگذاري بسيار عميقي در حوزه اجتماعي دارد.

كريمي تصريح كرد: البته امربه معروف و نهي از منكر را بايد ابتدا از نزديكان خود شروع كرد و سپس آن را به عرصه جامعه تسري داد.

وي ادامه داد: عفاف و حجاب، يك مقوله چندساحتي است و مي‌توان از ابعاد مختلف به اين مسئله نگاه كرد و براي آن راهكارهاي متناسب نيز در نظر گرفت.

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس نهم شوراي اسلامي يادآور شد: براي مثال، در دستگاه‌هاي اجرايي، اعم از دولت، نهادها و وزارت‌خانه‌ها ، بايد ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، ابتدا در ميان كاركنان و كارمندان شروع شود و سپس در قالب طرح‌هاي پيوست فرهنگي، به‌صورت ابلاغيه به ساير ارگان‌ها نيز ارسال شود.

كريمي تاكيد كرد: در بخش‌هايي از دولت مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و يا وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، نيز كه داراي آثار و توليدات فكري هستند، بايد طرح‌هاي ويژه‌اي را در اين زمينه دنبال كنند.

وي افزود: رسانه ملي نيز در اين زمينه وظيفه خطيري را برعهده دارد و مردم همواره نشان داده‌اند از برنامه‌هايي كه داراي عمق ديني و يا داراي مفاهيم مرتبط با عفاف و حجاب هستند، بسيار استقبال مي‌كنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بيان كرد: علاوه براين، در حوزه بازدارندگي مؤثر نيز، نهادهاي قضايي و همچنين نيروي انتظامي بسيار تاثيرگذار هستند و بايد با افرادي كه نسبت به شكستن هنجارها و حرمت‌هاي اجتماعي در عرصه عفاف و حجاب، اقدام مي‌كنند، به شدت برخورد كنند.

وي با اشاره به وظيفه مجلس در اين زمينه يادآور شد: مهم‌ترين وظيفه مجلس در اين‌باره، گزارش‌گيري و نشست مشترك با سران قوا و ساير نمايندگان و متوليان مقوله‌هاي قرهنگي كشور است و در هفته‌هاي گذشته، با وزير ارشاد و همچنين فرماندهاي نيروي انتظامي در اين زمينه جلساتي را برگزار كرديم. /س

برچسب ها: مبارزه ، بدحجابی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.