عضو هيات رييسه مجلس گفت:نباید در مورد آمار آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه بزرگ‌نمايي و سياه‌نمايي ‌شود، و بايد با واقع‌نمايي، واقعيت‌ها را آنگونه كه هست، بيان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدالرضا مصري گفت‌: با توجه به برخي آمارهای منتشر شده از سوي برخي سازمان‌هاي متولي در مورد آسيب‌هاي اجتماعي هنجارها و ناهنجارهايي‌ كه در هر جامعه‌اي وجود داردکه دارای نقاط ضعف و قوتي است و كشور ما نيز متاثر از اين مسائل است، اما اگر بخواهيم وضعيت كشور را با ساير كشورها بسنجيم، ايران در صدر قرار دارد يعني كمترين آسيب اجتماعي در آن وجود دارد.

نماینده کرمانشاه در اين زمينه اظهار كرد: بسياري از عناوين در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، در ايران مجرمانه شناخته مي‌شود اما در ساير كشورها يك جرم و آسيب نيست، به عنوان مثال ارتباط ميان دختر و پسر در بسياري از كشورها يك آسيب تلقي نمي‌گردد همين‌طور مشروب‌خواري و ... در حالي كه اين عناوين و مسائل در كشور ما يك جرم است.

مصری همچنین اظهارداشت: با توجه به سابقه فرهنگي و مذهبي غني كه در ايران وجود دارد و توجه به كانون خانواده، بسياري از اين آسيب‌ها در ايران وجود ندارد

وي اظهارکرد: نسبت به وضعيت آسيب‌هاي اجتماعي و آسيب‌ديدن كانون خانواده نبايد در جامعه سياه‌نمايي كرد،‌ آنچه در تفكر انسان وجود دارد مهم و ماندگار است وگرنه مسائل ظاهري چندان اهميتي ندارد.

مصري در مورد اينكه در برخي از آمار سياه‌نمايي و بزرگ‌نمايي مي‌شود، تصريح كرد: بايد اين موضوع را مانند يك مغازه در نظر گرفت كه بخشي از اجناس به عنوان ويترين قرار گرفته و برخي ديگر در داخل مغازه وجود دارد، جوامع نيز اينگونه هستند، آن چيزي كه در ظاهر مشاهده مي‌شود نبايد دليل باطن نيز باشد زيرا اگر ما با برخي رفتارها از قبيل حجاب و ... مواجه هستيم اين در حالي است كه جوانان ايران در مراسم‌هايي مانند اعتكاف، راهپيمايي‌هاي مهم و يا عاشورا و ... حضور دارند

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس خاطر نشان كرد: بنابراين نبايد به آنچه كه در ظاهر ديده مي‌شود اكتفا كرد زيرا جامعه ايران از جمله جوامعي است كه در دنيا بي‌نظير بوده و اگر شخصي يا جواني نوع پوششي كه دارد تا حدي متفاوت است نبايد زياد نگران بود زيرا اين نمي‌تواند صدمه چنداني به جامعه بزند، چرا كه زودگذر بوده و بعد از مدت كوتاهي از بين مي‌رود.

مصري افزود: البته بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري نبايد از هجمه‌ي فرهنگي نيز غافل شد زيرا تنها كانال تلويزيوني با پول CIA در حال فعاليت هستند تا بتوانند با هجمه فرهنگي آسيب‌هايي را وارد كنند اما بايد نسبت به اين مساله هوشيار بود./س


برچسب ها: وضعیت ، آسیب ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.