معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت و معدن از سرمایه گذاران بخش معدن حمایت می کند و با ایجاد صندوق بیمه اکتشاف و معادن سرمایه آن ها را تضمین می کند.

وجیه الله جعفری، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:هم اکنون از ظرفیت های معدنی کشور با توجه به پتانسیل بالای این حوزه بهره برداری چندانی نمی شود و ما همواره به دنبال این موضوع بوده ایم که صادرات مواد خام معدنی را کاهش داده و این سرمایه های خدادادی را به کشور و صنایع معدنی که به شدت به آن نیاز دارند تزریق  کنیم.

وی ادامه داد : هدف ما این است که باتشویق فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنایع معدنی، ارزش افزوده این فراورده ها را در کشور حفظ کنیم .

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با بیان این که همواره نقطه اتصال ما با بخش معدن ، صنایع معدنی است ، افزود: این همکاری از صادرات مواد معدنی به صورت خام جلوگیری کرده و باعث استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود می شود.

وی در مورد عدم اسقبال بنگاه های اقتصادی در معادن گفت: در واقع یکی از اصولی ترین موضوعات در بحث معدن ریسک بالای سرمایه گذاری است و به همین دلیل شاهد کاهش سرمایه گذاری در این بخش هستیم و بزرگترین کاری که دولت در این حوزه می تواند انجام دهد جذب سرمایه گذار است.

جعفری افزود: راه اندازی یک واحد کنسانتره مستلزم صرف هزینه زیادی است که نیاز به کنسرسیوم و بنگاه مالی قوی دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی تصریح کرد: وزارت صنعت و معدن سعی کرده است که شرکت های بزرگ از طریق تعامل با بانک ها فضای لازم برای رشد معدن و صنایع معدنی را ایجاد کرده و  شرایط ریسک را کمرنگ کند تا سرمایه گذاران با آسودگی بیشتر از این طرح ها  استقبال کنند.

وی در مورد ضمانت سرمایه گذاران گفت: وزارت صنعت و معدن از طریق صندوق بیمه ، به خصوص در بخش اکتشاف معادن  به طور کامل ریسک را می پذیرد و ضمانت می کند که حتی اگر بهره برداری  از معدن صورت نگیرد، شخص سرمایه گذار متحمل ضرر نشود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار